Tunerul german Lumma Design nu este la
prima operaţie de modificare a lui BMW M5 –
CLR 500 R a fost un experiment reuşit,
care se lăuda cu 560 CP şi „doar” 327 km/h. Însă lumea
evoluează, la fel şi recordurile de viteză. Iar G-Power a dat lumii
cel mai rapid sedan:
BMW M5 Hurricane RS, care a atins 367,4 km/h şi prezenta la
raport 750 CP.
Acum, Lumma Design are prilejul să îşi iar revanşa, graţie unui
colecţionar excentric de maşini sport, bineînţeles, arab: Saad is
Abdullah is Abdulaziz Al Saud. Acesta va beneficia de primul
exemplar Lumma M5 CLR 730 RS, care este, de fapt,
rezultatul cooperării între Lumma şi G-Power: primul tuner
s-a ocupat de partea aerodinamică, iar cel de-al doilea a pus la
dispoziţie motorul, un V10 dotat cu un dublu compresor.
Rezultatul? Un BMW M5 cu adevărat
exclusivist şi extravagant. La nivel exterior, kitul Lumma
are doar componente din fibră de carbon: capotele
motorului şi portbagajului, bosajele roţilor şi pragurile,
extensiile spoilerelor şi oglinzile retrovizoare. Combinaţia de alb
şi negru a exteriorului este pur şi simplu seducătoare pentru
amatorii de putere şi viteză, nu-i aşa?
Suspensia reglabilă coboară garda la sol cu 45 mm, iar jantele
de 21″ au fost special concepute pentru acest model, fiind din trei
bucăţi şi vopsite negru-mat. Pneurile sunt foarte late: 255/30 R 21
în faţă, respectiv 295/25 R 21 în spate, ascunzând discuri de frână
uriaşe: 405 mm în faţă, respectiv 380 mm în spate. Priveliştea din
spate nu este pentru iubitorii maşinilor electrice: Lumma
M5 CLR 730 RS are două evacuări cu diametrul de 105
mm.
Interiorul a fost pregătit special pentru alteţa sa, fiind
garnisit cu fibră de carbon pe bord, consolă şi
volan, în timp ce restul habitaclului este îmbrăcat în
tapiţerie din piele, în două culori: alb şi roşu. Cât a costat
totul, nu ştim. E doar un detaliu…