BMW M4 (by HEX) cu grafice Gulf? Hmmm…
Folosirea graficelor Gulf pe o maşină – oricare maşină – nu este o crimă, prin definiţie. Însă, pentru persoane cu uşoare tulburări obsesiv-compulsive – recunoaşterea este primul pas – a vedea Gulf pe orice altceva decât pe maşinile (şi pe urmaşii acestora) care au alergat în competiţii în această uniformă este uşor exagerat. Nu la fel de exagerat ca folosirea furculiţei cu mâna dreaptă, când în stânga ai cuţitul, ci doar uşor exagerat.
Maşini actuale care au voie să folosească Gulf? Noul Ford GT, de exemplu. Şi Porsche 918 Spyder. Şi McLaren P1. Adică urmaşii monştrilor sacri Ford GT40, Porsche 917k şi McLare F1 Longtail.
Băieţii de la HEX Tuning s-au ocupat un pic şi de partea de putere, ducând motorul I6 turbo de la 431 la 510 cai-putere (şi 708 Nm) cu ajutorul unui pachet de chiptuning. Nu au fost declarate cifrele de performanţă, însă probabil că sprintul 0-100 km/h, altfel săvârşit în 4,4 secunde, a scăzut uşor.
Însă asta nu face BMW o maşină care se laudă cu ceva cu ce nu are – în cazul acest, spirit competiţional. În cel mai recent weekend automobilistic, BMW a căsăpit, în etapa DTM 2015 de la Zandvoort, rivalii de la Audi şi Mercedes, M3-urile reuşind să treacă linia de finiş în grup – în cursa de sâmbătă, primele şapte maşini au fost BMW, în timp ce duminică podiumul şi locurile IV şi V au fost ocupate de BMW.