Alfa Romeo 159 J4 3.2C Autodelta
Autodelta încearcă să acopere handicapul pe care Alfa Romeo 159 îl
are în faţa modelelor BMW sau Audi cu acest tuning Alfa Romeo 159
3.2C J4, oferind un automobil care, în privinţa puterii, zâmbeşte
superior chiar şi versiunilor BMW 335i sau Audi S4. Astfel
modelul italian preparat de Autodelta dezvoltă în jur de
352 CP la 6.400 de rotaţii pe minut şi un cuplu de 435 Nm la 4.500
rpm. În versiunea standard propulsorul V6 de 3.2 litri
dezvoltă doar 260 CP şi un cuplu de 322 Nm.
Transformarea a implicat însă o intervenţie radicală,
propulsorul primind un compersor Rotrex C30-94, o
reprogramare consistentă şi un nou sistem de evacuare terminat cu
patru ieşiri. Modificările au un efect dinamic foarte
evident, acest model putând atinge viteza maximă de 280 km/h, deşi
va fi limitată la 260. Şi reuşeşte să atingă 100 km/h cu
1,7 secunde mai repede decât în versiunea stock, adică în 5,4
secunde. Ultimele cifre relevă însă o problemă prezentă la
acest model, având doar tracţiune faţă nu reuşeşte să valorifice
toată puterea şi, de exemplu, Audi S4 cu 20 CP în minus şi cu ceva
mai multe kilograme reuşeşte să fie cu 0,1 secunde mai rapid la
sută pentru că are tracţiune integrală. Probabil, rivalii
sunt şi mai manevrabili decât modelul preparat de tunerul britanic
Autodelta tot din considerente de tracţiune integrală respectiv
propulsie.
Totuşi la capitolul estetic 159 J4 3.2C cucereşte
publicul, rulând pe jante de 19 inchi şi având o gardă mai joasă cu
20 mm. Ceea ce ne facem să ne găndim că nu va fi un
automobil pentru cei cu probleme de hernie de disc, pentru că în
versiunea standard este destul de directă în transmiterea
feedback-ului suprafeţei de rulare.