Acesta este Amphicruiser, un amfibiu bazat pe Toyota Land Cruiser
Numele lor este Dutch Amfibious Transport şi au ţinut neapărat să transforme un Land Cruiser într-un SUV la fel de descurcăreţ în apă ca pe teren accidentat. Şi se pare că le-a ieşit, pentru că Amphicruiser este un concept amfibiu derivat dintr-un model Toyota Land Cruiser, despre care olandezii spun că poate fi condus prin râuri şi oceane, fără ca cel de la volan să necesite cursuri de pregătire sau cunoştinţe speciale.
Apă, teren accidentat, nu contează. Mă bag peste tot!
Şi pentru că numele Land Cruiser presupune suflecarea mânecilor şi trecutul la treabă, nu vă aşteptaţi la un design extravagant, însă look-ul spartan i se potriveşte de minune lui Amphicruiser. Sub capotă, inginerii DAT au păstrat propulsorul de 4,2 litri, sistemul de tracţiune integrală a rămas la locul lui iar pe uscat vehiculul se conduce ca orice SUV, putând rula şi la viteze de autostradă.
Prin apăsarea unui buton, puterea motorului este redirecţionată şi în loc să acţioneze roţile, activează cupa cu jet de apă amplasată în partea din spate a vehiculului amfibiu. Aceasta permite o viteză maximă de 13 km/h, nu foarte impresionantă, însă numai bună pentru o mini-croazieră în slow-motion prin ape adânci.
E prea devreme să-i urăm şoferului fir întins?
Maşinăria este fabricată manual şi olandezii o oferă în versiunea cabrio, cu două uşi şi acoperiş textil retractabil, pentru 130.000 de euro. Cei mai conservatori pot comanda şi versiunea cu patru uşi, echipată complet (nu se specifică exact ce dotări primeşte clientul) pentru 180.000 de euro.
Nu intru des în apă, dar când intru, mă fac remarcat.
Deşi vedem un real avantaj adus de amfibiu într-o potenţială operaţiune de salvare, acesta este şi un deschizător de orizonturi pentru pescari sau pentru grupurile de turişti, cel puţin în viziunea constructorului.
Sursa – www.gizmag.com, www.amphicruiser.com, www.amfibus.com.