Chiar dacă modelul nu se comercializează încă oficial în România, pe site-urile dedicate pasionaților a apărut deja primul Volkswagen Golf 8 modificat. De altfel, Volkswagen Golf este unul dintre cele mai populare modele pentru tunerii auto, dar și pentru pasionați.
Pentru cei care comercializează echipamente aftermarket, Volkswagen Golf 8 reprezintă o bază solidă, în ciuda faptului că mulți acuză designerii germani de lipsă de imaginație. Într-adevăr, forma lui Volkswagen Golf nu s-a modificat foarte mult de-a lungul anilor. Poate acesta este de fapt principalul motiv pentru care atât de mulți posesori de Golf optează să îl personalizeze. De cele mai multe ori, acest lucru înseamnă un set de jante care ies în evidență, dar mulți pasionați merg dincolo de aspectul exterior cu modificările.
Dar divagăm. În cel puțin două dintre cazuri, modificările au avut ca țintă trenul de rulare, ambii tuneri fiind germani. Mașina neagră a fost modificată de tunerul Null-bar din Frankfurt. Sistemul folosit este unul pneumatic și are un preț care pornește de la 3.000 de euro. Suspensia permite modificarea gărzii la sol, astfel că mașina poate fi folosită atât pentru spectacol cât și pentru drumurile obișnuite prin oraș. Roțile alese pentru acest proiect sunt OZ Racing de 21 de inchi cu sistem central de blocare.
Vezi această postare pe Instagram
Al doilea Volkswagen Golf 8 modificat, cel gri, este modificat de Gepfeffert, care a adoptat o soluție tehnică ușor diferită. Este vorba de un sistem coilover furnizat de KW. Celebrele amortizoare în culori galben și mov sunt dezvoltate special pentru curse pe circuit și permit ajustarea cursei și a rigidității suspensiei. În acest caz, roțile sunt furnizate de BBS, un alt brand cunoscut fanilor VW.
Vezi această postare pe Instagram
Volkswagen produce bestsellerul Golf din 1974, în cei 45 de ani de carieră celebrul hatchback vânzându-se în peste 35 de milioane de exemplare. Chiar dacă designul a evoluat de-a lungul carierei sale, proporțiile au rămas practic neschimbate, iar modelul celei de a opta generații va fi instantaneu recunoscut ca un Golf, în ciuda avansului tehnologic și a noilor cerințe de siguranță rutieră, din ce în ce mai stricte.