Cel puţin în Japonia, Honda CR-Z a început
să facă vâlvă printre amatorii de maşini mici şi tunate,
chiar dacă e o maşină cu propulsie hibridă, care nu străluceşte în
ce priveşte performanţele şi caracterul sportiv.
Cea mai extremistă intervenţie pe un CR-Z în acest moment este
cea a specialiştilor de la HKS, care au upgradat mai mult decât
serios micul CR-Z: de la doar 124 CP, grupul motopropulsor
a ajuns la impresionanta putere de 326 CP.
Practic, motorul pe benzină de 1,5 litri este
răspunzător pentru 300 CP, fiind modificat substanţial: un
compresor mecanic plus un intercooler de mari dimensiuni, pistoane
şi biele forjate noi sau o nouă garnitură de chiulasă, metalică,
realizată in-house de HKS. De asemenea, s-a renunţat la evacuare şi
la catalizator, iar ieşirile sunt acum plasate în lateralele
maşinii, sub portiere.
Nici partea electrică a maşinii nu a scăpat nemodificată,
sistemul de baterii necesitând acum o mai bună
răcire. Aceasta se realizează printr-un tub plasat în
habitaclu şi care a necesitat nişte compromisuri: renunţarea la
aerul condiţionat, dar şi la scaunul pasagerului. Aşa încât în
maşină rămâne stăpân doar cel de la volan, care are dreptul la un
scaun sport racing.
Pentru a-i conferi maşinii o stabilitate cât mai bună
(viteza maximă a micului bolid este acum de 260
km/h), suspensia a fost coborâtă, iar sistemul de frânare
beneficiază acum de etriere cu 6 pistonaşe, mult mai
performante.
Preţul pentru aceste modificări nu îl cunoaştem, dar, dacă
factorul bani este un punct sensibil, cei de la HKS oferă
şi o versiune mai puţin tunată pentru Honda CR-Z: aceasta
dezvoltă doar 200 CP şi atinge o viteză maximă de 220 km/h.
Oricum, Honda CR-Z by HKS este doar un exemplu în ce priveşte
dezvoltarea rapidă a unei noi nişe din tuningul auto: modificarea
maşinilor hibrid. Modelul de faţă, botezat „Green Monster”, a fost
prezentat la un festival de tuning organizat în Japonia de
publicaţia BestCar, imaginile fiind surprinse de
Le Blog Auto.