Land Rover Defender a depăşit deja o jumătate de secol de când este produs aproape în acelaşi format ca la început – evident, cu modificări menite a îmbunătăţi performanţele, confortul şi consumul. Este, practic, printre extrem de puţinii clasici în viaţă din domeniul maşinilor de teren, refuzând pur şi simplu să „iasă la pensie”.
Tunerul londonez Prindville Design s-a gândit la un omagiu foarte reuşit: o ediţie limitată la doar 25 de exemplare a lui Land Rover 90 (versiunea cu hardtop şi ampatament scurt a offroaderului britanic). Nu vorbim de o maşină capabilă de extravaganţe în offroad extrem, ci de un model mult îmbunătăţit la nivelul luxului, confortului şi performanţelor dinamice.
Look-ul maşinii rămâne specific domeniului offroad, dar Defender-ul e mai apropiat acum de sintagma „bad boy”, în partea frontală fiind redesenate grila radiatorului şi ornamentele pentru blocurile optice. Defender Prindville arată mai luxos acum, fără a-şi pierde caracterul de „pur şi dur”, graţie scutului de sub bara faţă.
Cabina nu beneficiază de geamuri laterale în spatele uşilor, ceea ce face maşina să arate şi mai impunător datorită caroseriei vopsite în negru, dar şi datorită jantelor de 18 inch, încălţate cu pneuri late, potrivite mai degrabă şoselelor decât traseelor accidentate.
De altfel, acest Defender are motorul modificat de specialistul Alive Tuning, puterea dieselului de 2,4 litri fiind crescută de la 122 CP la nu mai puţin de 190 CP, în timp ce cuplul maxim atinge acum 460 Nm. Valori care îi conferă lui Defender Prindville un demaraj foarte bun, de numai 10 secunde până la 100 km/h (impresionant faţă de un Defender de serie).
În interior, tunerul a apelat la scaune sport Cobra şi tapiţerie din piele având cusătură roşie vizibilă, în timp ce volanul racing, fără airbag, este garnisit cu Alcantara. Mai mult, Prindville a umblat serios şi la insonorizarea maşinii, dar şi la echipamentele moderne, Defender beneficiind acum de display LCD de 5 inch, DVD player, conexiune Bluetooth şi sistem de navigaţie.
Cireaşa de pe tort o reprezintă plăcuţele din aluminiu cu numărul de ordine al fiecărui model, care certifică apartenenţa maşinii la o serie limitată specială. În condiţiile în care preţul de bază pentru Land Rover Defender Prindville porneşte de la 52.000 de lire sterline (aproximativ 62.000 euro), cadenţa de 25 de exemplare pare suficientă pentru potenţialii amatori. Sau nu?