Trucurile folosite de producători pentru linişte în maşină

Autor: Alexandru Banu 28 mart. 2017 MASINI NOI
Trucurile folosite de producători pentru linişte în maşină

Zgomot de rulare, zgomot la viteză, zgomot la gropi, nu ne place niciun zgomot. Vrem linişte în maşina noastră. Nici măcar din partea prietenei nu vrem zgomot. Dar aici producătorii de maşini nu ne pot ajuta. Vrem să fim noi, drumul, să auzim cel mult eşapamentul când ne enervăm şi muzica.

Să reduci zgomotul din maşină şi pe care îl face maşina sunt cerinţe standard azi. Trebuie să fii cât mai jos cu nivelul de decibeli. Atât pentru şofer şi pasageri, cât şi pentru oamenii de pe stradă.

 

Producătorii alocă resurse de timp şi bani pentru antifonarea cât mai bună. Wired a fcăut o mică cercetare printre ei ca să vadă cum fac maşinile mai silenţioase.

Andrea Martin, inginer Honda, spune că pentru a reduce vibraţiile care produc disconfort şi zgomot, poate să transplanteze spre exemplu suspensia unui model mai vechi la unul nou (aşa cum a făcut între modelele americane Odyssey şi Ridgeline). În rest, Honda foloseşte sigilanţi, spumă izolatoare şi bandă izolatoare care acoperă găurile dintre suduri. Totodată, la fiecare proiect se calculează nivelul de zgomot în funcţie de arhitectura generală a maşinii şi se mai poate umbla un pic pentru reducerea decibelilor.

Volkswagen o ia din capul locului mai atent şi evită folosirea materialelor fonoabsorbante chiar dacă nu sunt la vedere. Ca să nu îngreuneze maşina. Încearcă să folosească din start piese şi îmbinări care nu creează zgomot. Este adevărat însă că Golf are o structură absorbantă cu textura unei vafe care atenuează mai bine zgomotul motorului.

Zgomotoul pe care îl produce vântul în contact cu maşina, acel aşa-intiulat zgomot de rulare, este prioritate pentru Mazda. Japonezii au folosit pentru parbrizul şi geamurile laterale ale lui CX-5 sticlă izolatoare fonic, iar la uşi au folosit sigilanţi în profunzime pentru aerul care brăzdează la viteză lateralele maşinii.

De multe ori, sursa zgomotului e greu de aflat, aşa că Nissan foloseşte aşa-zisele “camere audio” (în loc de cele video), iar Mazda plantează microfoane în urechile manechinilor ca să înţeleagă ce părţi ale maşinii produc zgomot şi recepţia acestora la nivelul pasagerilor.

Iată la ce nivel a ajuns producţia de maşini cu un singur obiectiv: confortul nostru. Sunt lucruri care probabil acum 50 de ani contau prea puţin. Acum, pot face diferenţa atunci când eşti hotărât să cumperi o maşină şi o alegi după mai multe teste.   

 

 

 

 


Urmărește Promotor.ro pe Google News




Comentarii
Inchide