Da, ai ghicit, XL Sport are legătură cu modelul XL1, maşinuţa exclusivistă care a fost concepută strict pentru a demonstra că se poate crea un automobil care să consume 1 litru de combustibil la suta de kilometri.
XL Sport, pe de altă parte, vine pentru a demonstra că se poate crea un automobil care să te dopeze cu adrenalină fără să apeleze la multe sute de cai-putere. Şi, totodată, acesta este modul în care Volkswagen vrea să aniverseze atingerea pragului de 200 de milioande maşini produse.
Aşezat pe platforma lui XL1, XL Sport ascunde cel mai puternic motor cu doi cilindri din lume. V-twin-ul de pe Ducati Superleggera, de 1.199 cmc, dezvoltă 200 de cai-putere şi propulsează maşina până la 100 km/h în doar 5,7 secunde, şi, mulţumită unui coeficient aerodinamic de doar 0,258, până la o viteză maximă de 270 de kilometri pe oră. Şi o face turându-se până la 11.000 rpm (!!!). Ansamblul propulsor este ajutat de o cutie de viteze cu şapte rapoarte şi cu dublu-ambreiaj.
Jantele cu diametru de 18 inci, din aliaj de magneziu, sunt încălţate cu pneuri de înaltă performanţă (cu lăţime de 205 mm pe faţă şi de 265 de milimetri pe spate) şi ascund plăcuţe de frână ceramice. 200 de cai-putere, frâne ceramice, masă de doar 890 de kilograme (mulţumită panourilor din CFRP ale caroseriei), 11.000 rpm… ce altceva poţi să ceri mai mult?
Poţi să ceri – cum şi noi o facem – ca acest concept să ajungă în producţie de serie, una măcar la fel de mare ca cea a modelului XL1 (250 de unităţi). Cine e cu noi?