Salonul Auto Tokyo 2007, 26 octombrie – 11 noiembrie

Publicat: 25 10. 2007, 00:00

Cea de a 40-a ediţie a show-ului japonez se află sub semnul unei scăderi a pieţei auto locale, dar numărul premierelor şi exuberanţa conceptelor nu arată asta. Aşa cum era şi normal, capul de afiş îl ţin mărcile locale, care se remarcă printr-un număr foarte mare de concepte, de cele mai multe ori adaptate traficului foarte aglomerat din Japonia. Printre acestea găsim şi unele premiere ale unor constructori germani, semn că, într-o epocă a comunicaţiilor, contează mai puţin locul unde îţi lansezi un model şi mai mult timpul. Dar să vedem ce premiere sunt la Tokyo în 2007.

AUDI
Încadrându-se perfect în moda maşinilor mici din Japonia, conceptul A1 Metroproject Quattro reprezintă un punct de plecare pentru o versiune de serie de clasă mică, gândită pentru a concura de la egal la egal cu Mini.

BMW
Producătorul german dă o mare importanţă pieţei japoneze, având o premieră foarte importantă, a noului M3 Sedan, alături de care poate fi admirat şi BMW Concept 1 Series Tii, un Seria 1 Coupe modificat mai mult la partea tehnică decât în privinţa aspectului.

DAIHATSU
Producătorul japonez nu avea cum să rateze marele eveniment local fără a ieşi în evidenţă cu nimic. Aşadar, atracţia standului este Mud Master C, un concept pregătit special pentru off-road, lângă care poate fi regăsită şi o nouă generaţie a citadinei cubice Tanto.

HONDA
Este unul din cei mai mari constructori japonezi de automobile, iar Salonul Auto de la Tokyo marchează pentru Honda lansarea noii generaţii Jazz, denumită pe piaţa locală Fit. Un nou Inspire poate fi admirat la standurile japonezilor, alături de două concepte total diferite, o citadină Puyo şi un coupe care prefigurează un nou model de serie, Honda CR-Z

LEXUS
Ca premieră putem contoriza conceptul Lexus LF-Xh, care va fi punctul de plecare pentru proiectarea viitoarelor SUV-uri japoneze.

MAZDA
Standul mărcii japoneze iese în evidenţă prin conceptul futurist Taiki, alături de noi evoluţii ale motoarelor rotative. Mazda ne mai întâmpină şi cu o nouă versiune a lui Mazda 6, dar şi cu Premacy Hybrid.

MITSUBISHI
Dintre cele trei premiere, cea mai importantă este, evident, noul EVO X. Alături de acesta mai regăsim două concepte interesante: i MiEV Sport şi Concept ZT.

NISSAN
Vedeta principală nu doar a standului Nissan, ci chiar a salonului nipo, este, fără indoială, noul GT-R, dar producătorul expune şi o gamă largă de concepte, menite să atragă atenţia vizitatorilor: Intima, NV200, Pivo 2 şi RoundBox.

SUBARU
Salonul Auto de la Tokyo este unul prolific pentru cei de la Subaru, care, alături de noul Impreza WRX STi, prezintă conceptul G4e, cu propulsie electrică.

SUZUKI
Chiar dacă poate părea la prima vedere un constructor mic, Suzuki se află în top în ceea ce priveşte numărul premierelor, cu trei concepte: Kizashi 2, Pixy+SSC, X-Head şi o versiune de serie a noului Palatte. Şi, pentru că rezonanţa Suzuki o regăsim şi în domeniul moto, la standul japonezilor pot fi admirate şi conceptele Biplane Concept şi Crosscage Hybrid Concept.

TOYOTA
Numărul unu mondial îşi păstrează locul nu numai în clasamentul vânzărilor de maşini, dar şi în cel al premierelor de la Tokyo. Toyota a adus o avalanşă de noutăţi, începand cu noile modele destinate pieţei locale, Mark X ZiO şi Corolla Rumion şi terminând cu numeroasele prototipuri, multe dintre ele hibride: 1/X, Crown Hybrid, FT-MV concept, Hi-CT, i-REAL şi RiN.

VOLKSWAGEN
Europenii sunt reprezentaţi de un alt producător german, Volkswagen testând piaţa japoneza cu o evoluţie a coceptului UP! de la Frankfurt, Space Up!

Deşi Salonul Auto de la Tokyo nu se ridică la nivelul celui de la Frankfurt, numărul premierelor rămâne impresionant, mai ales dacă luăm în vedere distanţa mică de timp la care are loc relativ la show-ul german. În zilele următoare vă vom ţine la curent cu toate noutăţile şi noile informaţii despre aceastea.