Zvonuri destul de serioase: va apărea Volkswagen Polo R
Cu ocazia Salonului Auto Geneva 2010, germanii ne-au oferit în
premieră cel mai puternic Polo de până acum: Volkswagen Polo GTI, care promite să facă vâlvă
printre hot-hatch-urile de clasă mică.
Maşina beneficiază de un 1.4 TSI de 177 şi se diferenţiază uşor
faţă de un Polo de serie printr-un set de accesorii aerodinamice.
De fapt, pare un Golf GTI intrat la apă…
Dacă pe baza lui Golf GTI a fost dezvoltată versiunea de top
VW Golf R (motorul 2.0 TFSI are puterea
crescută de la 211 la 271 CP), nu la fel se va întâmpa şi cu
micul VW Polo R. Acesta va înlocui micul 1.4 TSI cu un
motor turbo de 1,6 litri, care va dezvolta o în jur de 210
CP. Adică aproape la fel de mult ca… Golf GTI.
Transmisia va fi exclusiv pe roţile faţă, putându-se alege între
cutia de viteze manuală cu şase trepte sau una automată cu 7 trepte
şi dublu ambreiaj DSG. Astfel, micul Polo va intra în competiţie
directă cu alte hot-hatch-uri de clasă mică de pe piaţă: Renault
Clio RS, Mini Cooper S JCW sau noul Citroen DS3 Racing.
În plus, maşina germană se va baza şi pe titulatura de „Car of
the Year 2010”. La nivel estetic, cel mai probabil vom asista la
o „imitare” a aspectului lui Golf R, prin
adoptarea, în primul rând, a unui spoiler mult mai agresiv şi a
unui set de jante sport.
Despre preţuri, nici un fel de informaţie, dar, dacă va fi cu
mult mai mic decât al lui Golf GTI (în condiţiile în care Polo R se
pare că se va apropia de acesta destul de mult ca performanţe),
Polo R ar putea canibaliza modelul iconic hot hatch. Poate aflăm
mai multe detalii oficiale cu ocazia Salonului Auto Paris 2010.