Demult, în 1921, Zagato a realizat o caroserie uşoară şi aerodinamică pentru un Şasiu Diatto 254D, deci carosierul italian nu este la prima colaborare cu Diatto. De această dată, doi colecţionari pasionaţi au decis să readucă în atenţie o marcă necunoscută de mulţi, dar care s-a născut acum 100 de ani. Primul automobil construit de Diatto a apărut în 1905, după care au urmat alte colaborări cu nume celebre în domeniul auto: Ettore Bugatti, Tazio Nuvolari sau fraţii Maserati.
Cele două unicate comandate amintesc pasionaţilor de modelele de curse Diatto, care au repurtat peste 300 de succese pe diverse circuite europene, de-a lungul timpului. Caroseriile celor două automobile sunt realizate din aluminiu, Zagato fiind un specialist al acestui metal uşor şi rezistent. Faţă de un model normal de serie, panorurile caroseriei sunt foarte puţine, astfel păstrându-se o continuitate fluidă a liniilor, în contradicţie clară cu stilul tehnologic modern. Zagato chiar a atribuit un termen acestui stil: "Instant Classic".
Dacă despre exterior vorbesc foarte sugestiv imaginile, habitaclul necesită mai multe simţuri, în special cel tactil. Deoarece Zagato nu a făcut defel economie în ce priveşte materialele nobile, ambianţa simplă fiind foarte călduroasă şi elegantă. Piloţii amatori de senzaţii tari au la dispoziţie un V8 de provenienţă Ford, cu aproximativ 500 CP, însă este clar că, la o asemenea maşină, primează aspectul. Cât despre preţ, acesta intră în categoria "no comments" – este clar că, din punct de vedere financiar, ambele creaţii Zagato sunt o investiţie foarte bună.