Volkswagen are următoarele modele compacte economice, Golf
Bluemotion şi Polo Bluemotion. La ce mai trebuia un al treilea, tot
compact, care să fie mai scump decât primele două şi să îşi strice
imaginea cu o motorizare sub mediocră? Nu înţelegem, pentru că
Scirocco împreună cu Passat CC sunt probabil singurele modele VW
după care se întoarce capul admirativ pe stradă şi merită
nu doar să puncteze la impresia artistică, dar şi la cea
dinamică.
Atunci care este logica, să montezi un motor de 1.4 litri şi 122
CP pe Scirocco? De asta s-au prins şi cei de la VW şi au redenumit
această versiune Bluemotion. În plus i-au mai adăugat câteva
tehnologii, cum ar fi sistemul start-stop şi câteva reglaje
aerodinamice, dar transformarea nu este convingătoare. Să oferi un
consum mediu de 6.0 litri, nu este tocmai răspunsul pe care
publicul îl aşteaptă pentru că motorizarea TDI reuşeşte această
valoare fluierând. Nici valoarea de 139 g/km nu este tocmai
o realizare senzaţională, pentru că există modele care au coborât
demult sub pragul de 100 g/km şi rabatul la performanţe nu
este tocmai neglijabil.
De fapt, acest model este pus în gamă doar pentru ca
Volkswagen să poată declara că oferă o gamă „verde”
completă şi pentru a nu rămâne „în aer” cu motorul 1.4 TSI
de 122 CP. Interesant va fi de văzut cum publicul va privi această
versiune contradictorie în aspect şi performanţe. Preţul va fi însă
identic cu cel al versiunii pe care o înlocuieşte, adică aproape
20.500 de euro.