Volvo XC60
formă de concept la Salonul Auto de la
Detroit 2007, noul Volvo XC60 se pregăteşte să atace
serios segmentul SUV-urilor medii premium din Europa.
Noul model se îndreaptă foarte mult spre latura life-style, având o
alură destul de feminină, apropiată de a vărului de concern,
. Totuşi, modelul suedez
nu împarte cu SUV-ul japonez platforma tehnică, fiind bazat
constructiv pe . Volvo XC60
preia multe elemente de design de la concept, ieşind în
evidenţă spatele sculptat, cu stopurile curbilinii. Designerul şef
Steve Martin declară că s-a urmărit crearea unei identităţi
puternice, astfel încât noua maşină să poată fi identificată drept
Volvo chiar şi de la 200 de metri.
coliziunilor la viteze mici. Denumit City Safety, acest
program inovator detectează posibilitatea de impact la rularea cu
până la 30 km/h şi reglează presiunea în sistemul de frânare astfel
încăt la apăsarea pedalei decelerarea să fie maximă. Dacă
coliziunea este iminentă frâna este acţionată în mod automat. La o
viteză de până la 15 km/h coliziunea este evitată, iar între 15 şi
30 km/h, în funcţie de distanţe, daunele pot fi minimalizate.
Interiorul este destul de sobru şi este conceput într-o manieră
deja-vu, specifică deja modelelor suedeze – consola
centrală este subţire, iar decorul din lemn „respiră” atmosfera
nordică. Spaţiul este gândit pentru a satisface cinci
persoane, iar portbagajul este suficient de încăpător pentru ce se
aşteaptă clienţii de la un crossover premium.
Pentru început, Volvo XC60 se va baza pe serviciile a două
propulsoare turbodiesel de 165, respectiv 185 CP, iar
versiunea de top va fi dotatp cu motorul pe benzină în şase
cilindri, de 285 CP, ceea ce îl va propulsa printre
SUV-urile medii de performanţă.
Vânzările sunt programate a începe din toamna lui 2008,
pentru un preţ de pornire de 33.000 euro în
Europa. Printre competitorii noului model se
numără BMW X3 şi . , iar din 2009 modelul
urmează să debuteze pe piaţa americană. Tot în acel an, oferta se
va îmbogăţi cu o nouă versiune diesel, precum şi cu o variantă cu
transmisie doar pe puntea faţă.