Noul Volkswagen Touareg se converteşte la imaginea de marcă impusă de Golf 6 şi Polo, dar după cum putem vedea nu se raportează doar la aceste două repere ci mizează pe eleganţa unui calandru mai aerisit cu două lamele cormate în partea superioară. In plus acest model preia elemente şi de la Porsche Cayenne, spoilerul frontal şi partea posterioară fiind foarte evident inspirate de la modelul de lux cu care împarte aceeaşi platformă. Legătura cu fosta generaţie este încă prezentă, dar spre deosebire de alte modele din gamă, nu mai putem să acuzăm Volkswagen că a bătut pasul pe loc în privinţa designului.
Această nouă generaţie va dicta şi platforma pentru noul Porsche Cayenne, care va fi de asemenea expus la Geneva. Din imagini ne putem da seama că acest model este mai compact şi în realitate chiar aşa este, SUV-ul pierzând 208 kg, ceea ce îl va face mai sportiv şi chiar mai economic. Pentru că da, eficienţa va fi cuvântul de ordine al noului SUV VW.
Cea mai importantă inovaţie tehnologică a noului Touareg este motorizarea hibridă care se bazează pe motorul V6 de 333 CP de pe Audi S4. Unitatea cu combustie internă este secondată de un motor electric ce produce 52 CP. În total cei 379 CP plus cuplul de 580 Nm fac din Touareg hibrid un SUV foarte sprinten, care poate atinge 100 km/h în doar 6,5 secunde.
Motorul electric poate însă se descurce şi pe cont propriu până la viteze de 50 km/h într-un regim constant putând anima noul SUV. Consumul versiunii hibrid este foarte rezonabil, înghiţind 8,2 litri la 100 km parcurşi. Comparat cu cel mai popular SUV hibrid Lexus RX 450h, consumul declarat al lui Touareg este ceva mai mare, dar şi cei 80 de CP îşi spun cuvântul în toate aspectele dinamice.
Gama mai include două motoare V6, FSI de 280 CP şi 3.0 TDI de 240 CP, dar al căror consum a fost diminuat prin implementarea sistemului Stop&Start. Trebuie notat şi motorul V8 de 4.2 TDI de pe noul Audi A8 care dezvoltă 340 CP.
Interiorul este aşa cum ar trebui să fie, sobru, conservator dar cu finisaje ireproşabile. Volanul are o siluetă mai sportivă, care contrastează însă contrastează cu consola centrală, care are un design pe alocuri greoi, şi cu lemnul de pe coloana centrală şi bord. Senzaţia pe care o lasă este de robusteţe şi de siguranţă, sentiment accentuat şi de noile sisteme de siguranţă. Astfel Touareg vine cu sistemul Aera View care este un ansamblu de patru cameră ce transmit din toate cele patru muchii ale maşinii.
Suspensia pneumatică, cutia automată cu 8 rapoarte, climatizarea pe patru zone, ecranul tactil plus altele dotări exclusiviste confirmă statul acestui model. Nu ştim preţurile cu care va intra pe piaţă şi apreciind drept pozitivă evoluţia lui Touareg aşteptăm şi metamorfoza lui Porsche Cayenne.