Noul model VW Passat CC , din a doua jumătate a anului 2008. Deşi cei mai mulţi analişti consideră că o astfel de versiune a lui Passat este o mişcare riscantă, cei de la VW declară că, în urma studiilor de marketing, există o nişă importantă de clienţi pentru acest model. CC provine de la Confort Coupe, ceea ce ar trebui să fie suficient pentru caracterizarea acestei maşini.
Până când veţi putea vedea maşina pe viu, aveţi la dispoziţie noi fotografii cu maşina favorită, precum şi o galerie video cuprinzătoare.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Denumit CC, noul model ar putea crea confuzia că este un coupe cabriolet. Însă nu este nici una din cele două, Volkswagen dorind totuşi să-l numească un coupe cu patru uşi. Acelaşi lucru făcea şi Mercedes la lansarea lui CLS, model care deşi avea patru uşi se distingea printr-o formă laterală asemănătoare cu aceea a unui coupe. Volkswagen a luat aceasta formă şi a adaptat-o la modelul său de clasă medie şi se pare că nu este singurul care face acest lucru, existând zvonuri că modele asemănătoare sunt pregătite şi de către BMW şi Audi.
Lungimea automobilul a crescut până la aproape 4,8 metri, cu 30 de mm mai mult decât versiunea standard, pentru o amplificare a senzaţiei de coupe şi un spaţiu interior mărit. Dacă în exterior modificările sunt majore, cu o grilă faţă schimbată, faruri modificate şi blocuri optice spate voluminoase şi fluide, în interior ambianţa de la actualul Passat a fost considerată suficient de elegantă şi sportivă pentru a fi preluată aproape integral de noul model. Dar cum acesta are de gând să concureze într-o clasă mai mare comparativ cu noul Passat, mici retuşuri de lux au fost efectuate, de la scaunele mai confortabile, configuraţia cu doar patru locuri şi noul sistem de ventilaţie pănă la sistemul audio prezent în premieră pe acest model cu touchscreen şi hard disk.
Motorizările vor fi în număr de cinci dintre care două turbodieseluri de 2.0 litri ce dezvoltă 140 şi 170 CP. Chiar dacă la prima vedere pot crea confuzie, acestea nu sunt aceleaşi motoare existente ca păna acum pe actualul Passat. Deşi au pastrat numărul de cai putere, noile TDI-uri dispun, în final, de common-rail având un consum mediu de 5,8 sau 6 litri la 100 de km. Performanţele pentru versiunea mai puternică sunt mai mult decât decente, cu o acceleraţie până la 100km/h în 8,6 secunde şi o viteză maximă de 227 km/h.
În privinţa benzinarelor, avem un 1,8 turbo de 160 CP, un 2.0 litri tot turbo de 200 de CP şi un 3,6 FSI aspirat de 300 CP. Acesta dezvoltă un cuplu de 350 Nm şi accelerează maşina până la prima sută de km în 5,6 secunde, continuând în acelaşi ritm susţinut până la viteza maximă limitată electronic de 250 km/h. Dotat cu această motorizare, Passat CC va avea transmisie integrală 4Motion standard, transmisie DSG sau pentru piaţa americană, acolo unde motorul va dezvolta doar 280 CP, cutie de viteze automată Tiptronic cu şase trepte şi padele de schimbare a treptelor de viteză.
Premiera mondială a noului model a avut loc la , iar cea europeană la .