Volkswagen Golf 6 e aici!
Acum ştim sigur: noul model se va numi Golf 6. Asta pentru că producătorul german consideră că numeroasele modificări realizate pe platforma vechiului model sunt suficiente pentru a considera că au lansat o nouă generaţie.
Lateralul aduce aminte puternic de actuala generaţie, iar interiorul este şi el destul de mult revizuit. Faţă de actuală generaţie, pentru că altfel, este în mare parte inspirat de la Scirocco. De altfel, modelul Golf 6 în 3 uşi pare un Scirocco umflat cu pompa. Dar Volkswagen Golf nu s-a vândut niciodată pentru design, astfel că soluţia estetică aleasă de germani poate se va dovedi câştigătoare.
Standard este disponibil un nou sistem ESP, care intervine mai fin şi mai eficient asupra comportamentului maşinii, asemănător în parte parte cu cel regăsit şi la Golf 5, de la care este preluată platforma tehnică.
În ceea ce priveşte motorizările, la capitolul diesel (pentru că acesta prezintă cel mai mare interes) noul Volkswagen Golf 6 va fi disponibil pentru început cu două motoare de 2.0 litri TDI, ambele cu common-rail, de 110 şi 140 CP. Consumurile de 4,5, respectiv 4,9 litri/100 km reprezintă o îmbunătăţire cu 0,6 litri comparativ cu motorizările echivalente regăsite pe generaţia veche. De asemenea, mai sunt aştepate încă două versiuni diesel de 90 şi 170 CP.
Inginerii germani se laudă că, de exemplu, noul propulsor de 160 CP cuplat cu un DSG obţine o reducere a consumului mediu de 2,3 litri, care ajunge astfel la 6 litri/100 km comparativ cu vechiul Golf 2.0 FSI cuplat la o cutie de viteze automată clasică.
Vânzările vor începe în octombrie, preţul bază în Germania urmând a fi de 16.500 euro pentru versiunea Trendline cu motorul de 1,4 litri şi 80 CP. Se poate ajunge până la 27.125 de euro pentru HighLine cu 2.0 litri diesel.