Noua generaţie Ford Fusion, care a debutat cu ocazia primului mare salon din acest an, Detroit 2012, nu ascunde faptul că e versiunea americană a viitorului Ford Mondeo, care va apărea în premieră mondială la Salonul Auto Geneva 2012. Prin urmare, putem spune deja că ne aflăm în faţa celui de-al patrulea Mondeo.
O generaţie care, contrar aşteptărilor, nu vine cu un design revoluţionar, ci unul foarte sobru, care pune accentul pe seriozitate, robusteţe, încredere şi eleganţă. Partea frontală mizează pe faruri înguste şi lungi, iar grila frontală aminteşte de modelele Aston Martin (marca britanică a fost deţinută de grupul Ford la un moment dat). Ca imagine, noul Fusion/Mondeo este impozant, dar nu epatează.
Linia laterală şi spatele maşinii sunt o continuare firească şi modernă a liniilor actualului Mondeo, luneta puternic plonjată dând impresia că maşina ar avea hayon, ceea ce contribuie la imaginea sportivă a lui Fusion, întărită de muchia mediană proeminentă. Practic, Fusion îşi propune să concureze în mod direct Passat-ul american printr-o imagine impozantă şi sobră, dar cu un plus la capitolul aspect dinamic.
Interiorul lui Fusion/Mondeo continuă ideea sobrietăţii, fără experimente majore de design, dar cu pretenţii mult mai mari în privinţa calităţii materialelor şi asamblării. Oficialii Ford promit că habitaclul noului Fusion/Mondeo nu va fi mai prejos ca ambianţă decât modele premium precum Audi, BMW sau Mercedes-Benz, iar lista de opţionale este foarte bogată.
Dintre noile dotări cu care se laudă noul Fusion/Mondeo, se remarcă:
Deşi dimensiunile încă nu au fost date publicităţii, Ford Fusion/Mondeo anunţă un nivel excelent al spaţiului şi confortului atât pentru cei din faţă, cât şi pentru pasagerii de pe banchetă. În plus, portbagajul se anunţă printre cele mai voluminoase din clasă, având şi o modularitate bine gândită.
La nivel tehnic, Ford Fusion oferă o suspensie independentă, cu o configuraţie nouă pentru puntea spate, iar sistemul de direcţie electric (EPAS) este setat special pentru o experienţă de condus cât mai bugată, Fusion promiţând să devină una dintre cele mai dinamice berline din clasa sa.
Pe piaţa americană, Fusion vine cu trei motorizări pe benzină, dar şi o variantă hibrid, plus una plug-in hibrid. Motoarele pe benzină sunt toate cu 4 cilindri, cei de la Ford renunţând la propulsoarele V6 din raţiuni de eficienţă şi consum cât mai redus – de altfel, sistemul start/stop este standard pentru toate motoarele.
Motoarele lui Fusion sunt:
Versiunea Ford Fusion Hybrid beneficiază de un sistem de propulsie hibridă care combină un motor pe benzină de 2,0 litri şi un motor electric, puterea maximă cifrându-se la 185 CP, iar cuplul maxim ajungând la 176 Nm. De fapt, este vorba despre un downsizing a sistemului hibrid de pe actualul Ford Fusion, însă performanţele sunt mai bune, iar bateriile sunt acum litiu-ion, nu nichel-metal.
Consumul lui Fusion Hybrid se anunţă foarte competitiv, cifrându-se la 47 mpg în regim urban, respectiv 44 mpg pe autostradă (mai bine decât rivalii principali din SUA, Toyota Camry Hybrid şi Hyundai Sonata Hybrid), iar viteza de croazieră în regim strict electric a crescut de la 47 mph la 62 mph (circa 100 km/h).
O versiune şi mai economă va fi Ford Fusion Energi, care va apărea mai târziu în cursul acestui an. Având un sistem de propulsie hibridă plug-in (cu posibilitatea alimentării de la o sursă externă de curent electric), Fusion Energi anunţă un consum de 100 MPGe, conform noilor standarde pentru maşini electrice şi hibride plug-in. Astfel, Fusion Energi devine un rival de temut pentru Chevrolet Volt şi Toyota Prius plug-in.
Aşadar, Ford Fusion pare să fie o propunere foarte pertinentă în segmentul sedanurilor medii, aşa încât suntem nerăbdători să vedem noul Ford Mondeo pentru Europa. Suntem curioşi dacă pe Bătrânul Continent berlina de clasă medie a celor de la Ford îşi va baza succesul în principal pe motoarele diesel sau vor fi oferite şi versiunile de motorizare hibridă de peste ocean.