Noua KIA Picanto, inaugurată oficial la Salonul Auto Geneva 2011, reprezintă o schimbare majoră de optică faţă de precedenta generaţie, mizând pe un stil mai tineresc şi mai agresiv. Aşa încât nu e de mirare că, din toamnă, va fi oferită şi o versiune în 3 uşi, care va apărea în premieră la Salonul Auto Frankfurt 2011.
Faţă de versunea în 5 uşi, KIA Picanto în 3 uşi nu suferă modificări majore de design, dar este clar că aduce un plus de sportivitate în peisaj, în ciuda dimensiunilor mici, având o lungime de 3,6 metri.
Calandrul este mai proeminent, iar spoilerul frontal redesenat (cu partea centrală în culoarea caroseriei, nu neagră, ca la versiuna în 5 uşi), per ansamblu maşina având o imagine uşor mai agresivă decât versiunea în 5 uşi.
În partea din spate, lucrurile se schimbă destul de mult. Lipsa perechii de uşi din spate a fost rezolvată, din punct de vedere al designului, foarte bine, geamurile laterale având o decupare care inspiră dinamism şi combinându-se în mod fericit cu muchia mediană puternic ascendentă.
Stopurile şi hayonul rămân aceleaşi de la versiunea în 5 uşi, dar spoilerul beneficiază de o porţiune masivă de plastic negru, care aproape dă impresia unui difuzor, mai ales că evacuările sunt foarte vizibile.
Cireaşa de pe tort o reprezintă jantele din aliaj, de 15 inch, cu un design care aminteşte de Alfa Romeo, precum şi ornamentul roşu al calandrului, elemente care inspiră sportivitate şi emoţie. Pentru cei care pun accentul pe aceste caracteristici, este oferită opţional şi o tapiţerie din piele roşie pentru scaune, precum şi un ornament special în partea inferioară a volanului.
Ca motorizări, KIA Picanto în 3 uşi se bazează pe serviciile a două propulsoare pe benzină: 1,0 litri (68 CP şi 95 Nm), respectiv 1,2 litri (84 CP, 121 Nm şi sistem Start&Stop ISG). Ulterior va apărea şi o versiune economică diesel, dar se speculează că vom avea parte şi de un mini-hot-hatch, cu un motor de peste 100 CP.