Versiunea break Renault Clio Estate promite un amestec dezarmant de stil şi utilitate
Update video:
Cine se aştepta ca noul Renault Clio Estate să fie o variantă mai puţin atractivă ca design decât versiunea în 5 uşi a noului Clio 4, s-a înşelat. Şi asta deoarece designerii francezi nu au încercat să evite, pe cât posibil, sacrificarea aspectului în favoarea spiritului practic.
Astfel, micul break are o parte frontală similară cu a hatchbackului, ba chiar se laudă cu aceleaşi posibilităţi de personalizare a exteriorului, precum şi cu o gamă de culori fresh şi tinereşti.
Alura de break nu diminuează ideea de eleganţă decât foarte puţin, iar portierele din spate păstrează ideea integrării în montant a mânerelor, ceea ce-l face pe noul Clio Estate şi mai inedit în clubul restrâns al breakurilor de clasă mică.
De asemenea, stopurile sunt mai mari decât la hatchback, iar hayonul are o decupare neaşteptat de mare, mai ales dacă ne raportăm la Clio în 5 uşi. Per ansamblu, noul Clio Estate are mai multă personalitate decât predecesorul său, ba chiar şi o tuşă suficient de pregnantă de sportivitate.
În ce priveşte capacitatea portbagajului, aceasta se cifrează la 443 de litri în configuraţia cu 5 locuri, adică un plus de 143 litri faţă de hatchbackul în 5 uşi (precedentul Clio 3 Estate avea 439 litri). Evident, bancheta este rabatabilă fracţionat, Clio Estate plusând şi cu spătarul rabatabil al scaunului pasagerului din faţă.
Motorizările şi dotările sunt preluate de pe hatchback-ul Clio 4, în timp ce, în Franţa, diferenţa de preţ faţă de varianta în 5 uşi se cifrează la 600 euro. Ceea ce ar însemna ca preţul de bază pentru noul Clio Estate în România să fie de 10.800 euro – însă acest lucru urmează să fie confirmat o dată cu anunţarea comercializării noului model la noi în mod oficial, după lansarea de la Geneva 2013.