Versiune mai puternică: Ford Fiesta Sport+
Frăţiorul lui
Focus RS mai întârzie. Cât, nu ştim, dar, deocamdată,
germanii oferă, într-o ediţie limitată dedicată doar
câtorva pieţe europene, noua versiune Ford Fiesta Sport+,
care va putea fi văzută în premieră mondială la Salonul Auto Geneva
2011.
După cum spuneam, este o ediţie limitată, dedicată clienţilor
din Germania, Austria, Elveţia, Belgia şi Marea Britanie (unde
maşina se va numi Fiesta S1600). Fiesta Sport+ este oferită
doar în versiunea cu trei uşi, iar pachetul exterior nu
dezamăgeşte: fanta din spoilerul frontal este puţin mai
agresivă, spatele este dominat de un difuzor mare, precum şi de un
eleron deloc neglijabil, iar jantele de 17 inch au un design
special, fiind finisate în alb şi fiind bine evidenţiate de
pragurile mai late.
Pentru caroserie vor fi oferite doar două opţiuni:
vopsea albastră Performance Blue cu dungi albe Frozen
White sau… combinaţia inversă. Aceeaşi nuanţă de
albastru se regăseşte în interior în cazul cusăturii tapiţeriei din
piele de pe scaunele sport, volan, schimbător şi mânerul frânei de
mână.
Motorizarea nu este, în schimb, de natură să provoace valuri de
adrenalină: cunoscutul deja motor Duratec 1.6 Ti-VCT are o
putere crescută de la 120 CP la doar 134 CP, în timp ce
cuplum motor maxim ajunge de la 152 Nm la 160 Nm. În termeni de
peformanţă, demarajul 0-100 km/h se realizează acum în 8,7 secunde,
cu 1,2 secunde mai bine decât versiunea cu 120 CP, iar viteza
maximă se cifrează la 195 km/h.
Alte modificări tehnice nu au mai fost aduse lui Ford
Fiesta Sport+, iar preţul de bază, în Germania, va fi de 18.000
euro, în condiţiile unui echipament standard anunţat ca
foarte bogat.