Toyota Prius V la Detroit
Prius a devenit pentru Toyota aproape o marcă. Lucru
valabil cel puţin peste ocean unde fiecare individ care doreşte să
se asocieze cu ecologia are obligatoriu în garaj un Prius. Nu
contează că el în viaţa de zi cu zi conduce un V8 de cilindree
mare, Prius a devenit un accesoriu eco. Şi pentru că se poate
profita de pe urma acestui amănunt, de ce nu
Prius V.
V de la versatilitate, un model pe care Toyota la creat
gândindu-se la tinerele familii. Modelul este
construit pe aceiaşi platformă cu Prius şi utilizează aceiaşi
tehnologie – Hybrid Synergy Drive. Unul din punctele forte ale
noului model este că oferă cu peste 50% mai mult spaţiu decât un
Prius. Noul model se laudă cu un nou design, unul evoluat din cel
al generaţiei actuale Prius.
Diversificarea gamei Prius este un pas firesc, mai ales în
condiţiile în care Nissan şi Chevrolet au marcat puncte de simpatie
importante prin Volt şi Leaf. Fără a contoriza şi premiile
câştigate de cele două modele în Europa şi America de Nord. Din
punct de vedere tehnic nu remarcăm nici o evoluţie, sub capotă
acelaşi propulsor pe benzină cu ciclu Atkinson de 1,8 litri
care dezvoltă 98 CP la 5.200 rpm şi 142 Nm la 4.000 rpm. Motorul
electric furnizează 80 CP şi 207 Nm. Dar puterea ansamblului este
de 134 CP.
Chiar dacă este vorba de un monovolum, pe piaţa americană fiind
catalogat drept crossover, Prius V se laudă cu un
coeficient aerodinamic de doar 0,29. În privinţa
consumului noul model poate fi considerat o mică revoluţie în
segment. Urban – 5,6 litri, Autostradă – 6,2 litri, Mixt –
5,9 litri.
Un consum extraurban nu avem pentru că americanii nu prea ştiu
ce este acest lucru. Interiorul este şi el o evoluţie, marea
noutate o reprezintă sistemul multimedia denumit
Entune. Prius V fiind unul dintre primele modele Toyota
care beneficiază de acest sistem. Avantaje? Acolo unde
infrastructura permite, şoferul poate avea acces la informaţii
extrem de diverse, de la preţul carburantului la următoarea staţie,
la starea vremii, informaţii legate de trafic.