Pentru noul Toyota Land Cruiser 150 sunt oferite două
motoare: unul diesel de 173 CP şi un V6 pe benzină, de 4,0 litri şi
279 CP. Într-o primă fază, în Europa va fi disponibilă doar
versiunea diesel.
Acest motor, având titulatura 3.0 D-4D, este cunoscut de la
actuala generaţie Land Cruiser 120, fiind vorba despre un
common-rail în 4 cilindri, cu o cilindree de 2.982 cmc şi
distribuţie cu 4 supape pe cilindru. Dezvoltă o putere de
173 CP/3.400 rpm, iar cuplul maxim este de 410 Nm, obţinut între
1.600 şi 2.800 rpm. Poate fi cuplat cu o cutie de viteze
manuală cu 6 rapoarte sau cu una automată cu 5 rapoarte.
Cutia automată este dotată cu
mai multe sisteme: Lock-Up Flex Control (pentru
limitarea alunecărilor convertizorului de cuplu),
AI-SHIFT (optimizează funcţionarea cutiei în
funcţie de parcurs – în regim offroad, funcţionează în combinaţie
cu sistemul Multi-terrain Select) sau Eco Driving
(care presupune un indicator pentru semnalarea schimbării treptelor
de viteză în regim secvenţial).
Performanţele motorului diesel cu această cutie automată (pentru
versiunea în cinci uşi) nu sunt neapărat sportive, dar pot fi
considerate foarte bune pentru o maşină de teren de peste 2 tone:
0-100 km/h în 14,5 secunde, iar viteza maximă atinge 175 km/h. În
materie de consum şi emisii poluante, Land Cruiser 150 D-4D
afişează aceleaşi valori ca generaţia precedentă: consum
mediu de 8,1 litri/100 km şi emisii CO2 de 214 g/km.
În România, noua Toyota Land Cruiser 150 este oferită cu
preţuri începând de la 47.200 euro (49.000 pentru
versiunea având cutie de viteze automată), în două niveluri de
echipare: Executive şi Luxury.
În curând primul test
pe promotor.ro cu Toyota Land Cruiser
150!
Noua
generaţie Toyota Land Cruiser 150 a debutat cu ocazia
Salonului Auto Frankfurt 2009. Desi
iniţial circulau zvonuri despre un facelift mai pronunţat al unuia dintre cele
mai vândute tot-teren-uri de pe mapamond, Toyota Land Cruiser 150
este o generaţie complet nouă, revizuită atât estetic, cât şi
tehnic.
De la prima privire este clar că designerii japonezi
s-au inspirat de la fratele mai mare şi mai luxos Toyota Land Cruiser 200.
Astfel, partea frontală este mai impunătoare, amestecând forţa
brută cu o anumită eleganţă. Principial, farurile amintesc, prin
formă, de Toyota RAV-4, opţional putând fi comandate
faruri autoadaptive.
În
partea laterală se remarcă imediat profilarea de deasupra roţii
spate, profilare care se continuă pe portiera spate. Suprafaţa
vitrată este şi ea mare, centura mediană fiind mai ridicată decât
la precedenta generaţie, iar al treilea geam lateral are o
suprafaţă mai generoasă, permiţând o vizibilitate bună şi
pentru pasagerii celui de-al treilea rând de scaune.
Spatele este dominat de un hayon de mari dimensiuni, flancat de
blocuri optice pătrăţoase, dotate cu LED-uri.
Partea dorsală parcă încearcă să readucă în minte offroaderele de
altă dată, mult mai brut desenate. Per total, maşina este
uşor de identificat ca fiind un Land Cruiser. Dar, în
ciuda aspectului masiv, coeficientul aerodinamic a fost redus de la
0,37 la 0,35.
Dimensional,
versiunea în cinci uşi nu pare cu mult mai mare decât precedenta
generaţie, având o lungime de 4,76 metri, cu doar
5 cm mai mult – însă, dacă ţinem seama de faptul că noua generaţie
a renunţat la roata de rezervă de pe hayon, realizăm că Toyota Land Cruiser 150 consemnează o evoluţie
mai mare în privinţa dimensiunilor. Totuşi, rămâne suficient de
departată de Land Cruiser 200, care are o lungime de 4,95
metri.
Caroseria noului Land Cruiser 150 a fost reproiectată pentru a
îndeplini noile norme de securitate, fiind mai rigidă cu
11%. Partea frontală ţine seama de un posibil impact cu un
pieton, având zone care să protejeze victima, iar subcadrul
care preia energia de impact cu un alt vehicul este plasat mai
jos, la nivelul unei berline normale (astfel Land Cruiser
nu se mai comportă ca un tanc, zdrobind vehiculele mai mici).
Versiunea
în 3 portiere masoară doar 4,49 metri în lungime (cu 27 cm mai
putin), nefiind neapărat avantajată de unghiuri mai bune de
trecere: unghiul de atac este acelaşi, de 32 de
grade, iar unghiul de ieşire este de 26 de grade, cu doar
un grad mai mare decât la versiunea în cinci uşi. Nici în ce
priveşte garda la sol, versiunea în trei uşi nu este avantajată,
având 205 mm faţă de 215 mm la versiunea în cinci uşi.
În schimb, ambele versiuni de caroserie au aceeaşi înălţime
(1.885 mm), în timp ce versiunea în cinci uşi este ceva mai lată,
având 1.845 mm faţă de 1.830 mm la versiunea în trei uşi. Normal,
dacă vorbim de ampatament, versiunea în cinci uşi este mai
mare cu nu mai puţin de 34 cm, distanţa între cele două axe fiind
de 2,79 metri, ceea ce înseamnă un spaţiu interior extrem
de generos.
Iar
interiorul noii generaţii Toyota Land Cruiser 150 are cu ce se
lăuda