Pentru că denumirea Land Cruiser
este, practic, sinonimă cu performanţele în offroad, Toyota aduce
câteva modificări importante sistemului de tracţiune integrală.
Astfel, acesta beneficiază de un diferenţial central de tip
Torsen, iar transmisia a fost optimizată pentru a reduce
şocurile cu 30% la schimbarea treptelor.
Repartizarea cuplului pe cele două punţi este
permanentă, într-un raport de 40:60 faţă/spate. Însă acest
raport poate varia, prin controlul electronic al sistemului de
control al stabilităţii A-TRC, între 50:50 şi 30:70 faţă/spate,
diferenţialul spate putând fi blocat electronic atunci când se
rulează în condiţii mai grele de offroad. Maneta pentru
reductor a dispărut, fiind înlocuită de un buton pe consola
centrală, controlul treptelor reduse facându-se
electronic.
Comportamentul maşinii
în offroad este controlat mai mult de electronică acum. La fel ca
Land Rover Discovery, noua Toyota Land Cruiser 150
beneficiază de un sistem de control electronic, denumit „Multi
Terrain Select”. Acesta lucrează împreună cu sistemul de
control al stabilităţii, adaptând automat puterea motorului şi
controlează sistemul de frânare în funcţie de terenul pe care se
rulează.
Multi Terrain Select are patru programe de rulare în
teren accidentat: Mud & Sand, Loose Rock, Mogul si
Rock, alegerea fiecărui program fiind indicată pe displayul dintre
indicatoarele de bord, în timp ce un alt indicator avertizează
şoferul dacă este cazul să utilizeze reductorul.
În plus, este oferit şi
sistemul Offroad Monitor – patru camere de filmat oferă
imagini din faţa, spatele şi lateralele masinii, imagini
care pot fi vizualizate pe ecranul de pe consola centrală. Este
schematizat şi unghiul de rotire al roţilor din faţă, pentru a-l
ajuta pe cel de la volan să realizeze corecţiile necesare fără a
coborî din maşină. Acelaşi sistem este utilizat, de altfel, şi
pentru manevrele de parcare.
Nu lipseşte sistemul de asistare la coborârea pantelor
abrupte, care, în cazul lui Land Cruiser 150, se numeşte
„Crawl Control” şi care controlează viteza maşinii, pentru a evita
derapajele şi alunecarea maşinii la viteză mai mare. De asemenea,
maşina beneficiază şi de controlul electronic la plecarea
în rampă, disponibil doar cu transmisia automată.
Sistemul ABS beneficiază de o
funcţie ABS Multi-terrain, care comandă frânarea
diferenţiată a roţilor, în funcţie de terenul pe care se rulează şi
de alţi factori de mediu. Sistemul de frânare mai conţine şi un
sistem de distribuţie electronică a forţei de frânare EBD, precum
şi de asistenţă la frânare. Discurile de frână anterioare au un
diametru de 388 mm, iar cele din spate de 312 mm, etrierele fiind
cu 4 pistonaşe.
Sistemul de suspensii adoptă o configuraţie independentă în
faţă, tip paralelogram deformabil, în timp ce în spate s-a preferat
soluţia tip punte rigidă, cu patru puncte de prindere.
Opţional este oferit sistemul KDSS (Kinetic
Dynamic Suspension System), care acţionează asupra barei
stabilizatoare şi amortizoarelor, pentru limitarea ruliului pe
sosea ori, dimpotrivă, pentru oferirea unei libertăţi de acţiune
mai mare în offroad. Suspensia activa AVS oferă trei moduri
de funcţionare: Normal, Confort, Sport.
La nivelul
motorizărilor,
europenii au la dispoziţie un diesel