5. Ferrari LaFerrari FXX K
Al doilea căluţ cabrat din topul nostru este o bestie dedicată 100% circuitului. Cu 1050 CP şi un cuplu de 900 Nm, cu un sistem hibrid inovator care îi permite să prindă 100 km/h în sub 3 secunde cu plecare de pe loc, Ferrari FXX K şi-a câştigat deja numele în istoria mărcii. Iar cele 40 de exemplare, în valoare de 2.5 milioane de euro bucata, s-au vândut ca pâinea caldă.
1050 CP. Eat this!
4. Lamborghini Huracan LP 610-4
E urmaşul lui Gallardo. Sub capotă are V10 de 5,2 litri de 610 CP/8.250 rpm, cu un cuplu motor care ajunge la 560 Nm/6.500 rpm, având o curbă mai bună la turaţiile medii decât Gallardo. 0-100 km/h în doar 3.2 secunde, dar şi o manevrabilitate care ni se promite că e foarte bună pe circuit şi în afara lui. Un Lambo care arată mai puţin SF decât modelele precedente, dar care e cu siguranţă una dintre cele mai frumoase modele desenate vreodată.
Probabil câştigătorul premiului de „cel mai futurist spate” din anul 2014
3. Jaguar F-Type Project 7
Este cel mai rapid Jaguar din istorie, dar frumuseţea sa nu vine doar din specificaţiile tehnice, ci şi din modul în care arată, ca o trimitere la zilele clasicului D-Type. Pentru a obţine aceste minunate calificative, designerii şi inginerii de la diviza de proiecte speciale Jaguar au stors nici mai mult, nici mai puţin de 567 CP din V8-ul de 5,0 litri care aşteaptă în gardă, asemenea unei feline, sub capota alungită a speedster-ului britanic. 0-100 km/h în 3.9 secunde şi viteză maximă de 300 km/h. Frumuseţe incredibilă.
Nu este doar o maşinărie rapidă, este un vis frumos, tipic britanicilor
2. Porsche 918 Spyder
Lansat oficial în septembrie 2013 la Frankfurt, 918 Spyder a ajuns pe piaţă abia în 2014, prilej pentru reacţii absolut încântate la testele cu acest supercar german. 887 CP putere combinată, caroserie foarte uşoară, sistem hibrid, 1.270 Nm cuplu maxim, 9.150 rpm turaţie maximă, 0-100 km/h în 2.8 secunde, un design nemuritor… Mai poţi cere ceva de la această maşină? Am fi pus-o chiar pe locul 1, dar fiind dedicată în primul rând circuitului, pierde la mustaţă onoarea. Ce n-ar pierde la mustaţă ar fi o liniuţă cu oricare dintre maşinile din acest top. Asta e clar, da?!
918 Spyder este în elementul său pe circuit
1. BMW i8
Lansat la Salonul Auto de la Frankfurt în 2013, BMW i8 a luat cu asalt piaţa europeană în 2014, fiind vârful de lance al unei revoluţii electrice. Iar când spunem „revoluţie”, chiar la asta ne referim: faptul că i8 nu este un hibrid la fel ca ceilalţi hibrizi, care sunt, de fapt, versiuni cu baterii ale modelelor obişnuite, ci o maşină complet nouă ca mod de construcţie, ca mod de fabricaţie, ca mod de lansare pe piaţă. Simplul fapt că pentru el s-a construit o linie de asamblare complet nouă, cu un proces de producţie creat de la zero şi este suficient pentru a ne da seama cât de importantă este acest i8. Spre deosebire de Porsche 918 Spyder, vorbim de o maşină destinată chiar utilizării zilnice, fără niciun fel de probleme – nu este o maşină dedicată circuitului.
Asta nu înseamnă că ar fi un hibrid lent. Nu doar că prinde suta cu plecare de pe loc în doar 4.5 secunde, dar consumul mediu este de 2.5 litri/100 km! Da, în lumea reală va fi dublu decât atât, însă cui îi pasă, atâta vreme cât performanţele maşinii sunt demne de cei 362 CP putere totală?
Am scris extensiv despre toate acestea în testul nostru cu BMW i8, acum ne mai rămâne doar să visăm că vom avea una ca maşină de anduranţă.
Cam aceasta a fost lista noastră. Acum aşteptăm şi sugestiile voastre.
Între timp putem visa, măcar, că vom ajunge să conducem cât mai multe dintre maşinile de mai sus?!