5. Cruise control total
Precedenta generaţie Mercedes-Benz S-Class avea un sistem cruise control (pilot automat, tempomat) care controla automat acceleraţia chiar şi atunci când maşina din faţă oprea la semafor. Asta însemna că şoferul nu mai trebuia să îşi ţină piciorul pe pedala de acceleraţie.
Acum, cea de-a şasea generaţie a modelului S-Class vine cu o nouă generaţie a sistemului Distronic Plus, care are parte de subsistemele Steering Assist şi Stop&Go Pilot. Mai pe româneşte, maşina se foloseşte de camera video 3D pentru a urmări maşina din faţă şi pentru a controla acceleraţia şi direcţia. Rezultatul e un sistem de pilot automat care poate vira uşor maşina fără ca şoferul să-şi tină mâinile pe volan şi poate păstra o distanţă sigură faţă de maşina din faţă până la viteze de 200 km/h şi în trafic urban cu opriri şi porniri multiple, fără ca şoferul să se atingă de frână sau acceleraţie. Mai mult, subsistemul Stop&Go Pilot se ocupă de oprirea şi pornirea automată a motorului la semafor.
Atunci când nu există nici o maşină în faţă, sistemul de recunoaştere a semnelor de circulaţie împiedică depăşirea limitelor legale de viteză.
Altfel spus, maşina este capabilă să se conducă aproape singură.