Tata Nano sporeşte morţii pe şosea
Ministrul indian al transporturilor a estimat că numărul acidentelor cu morţi va creşte cu 50%, până în 2015 la 150.000 pe an, graţie accesului tot mai lejer la automobile pentru populaţie. Banca Mondială estimează ca în India rata mortalităţii este de 14 oameni la 10.000 de maşini, de 7 ori mai mare comparativ cu lumea dezvoltată. Cauzele sunt multiple şi încep de la infrastructura subdimensionată, numărul foarte mare de maşini ieftine şi se termină cu multitudinea de vehicule existente. Iar viitorul nu sună bine: până în 2020 numărul de morţi pe glob în accidente rutiere va ajunge până la 2 milioane pe an.
Vânzările din India vor ajunge la 2 milioane de modele pe an în 2010, dublându-se, mai ales odată cu apariţia noului Tata Nano iar acesta va contribui cu o pătrime la creşterea numărului de morţi pe şosele. Autorităţile din India plănuiesc să cheltuiască 500 de miliarde de dolari pentru dezvoltarea infrastructurii, dar speranţele sunt slabe, pentru că mare parte din aceşti bani este destinată porturilor şi aeroporturilor, iar din ce rămâne, o altă mare parte se va pierde în sistemul corupt. O strategie nu prea inteligentă când 90% din traficul de pasageri se face pe şosele.