Noua ediţie specială bazată
pe cunoscutul super-hot-hach Subaru Impreza STi va
fi construită în doar 400 de exemplare, fiecare având la
loc de cinste o plachetă cu numărul de ordine. Deci preţul de 4,5
milioane yen (aproximativ 37.8000 euro) este justificat cel puţin
din acest punct de vedere.
Totuşi, Subaru Impreza STi R205 are multe alte
argumente. În primul rând, inginerii s-au concentrat pe
setarea componentelor suspensiei şi direcţiei, pentru a îmbunătăţi
şi mai mult manevrabilitatea bolidului. Au fost regândite o serie
de componente, de la arcuri şi amortizoare până la barele
stabilizatoare, iar pneurile au fost concepute special de
Bridgestone pentru acest model, încălţând jante de 18″.
Terenul de testare pentru aceste modificări a fost circuitul
Nurburgrind, unde Subaru chiar a aliniat un model Impreza STi în
cursa de anduranţă de 24 de ore.
Motorul boxer turbo oferă un plus
mic de putere, ajungând acum la 320 CP, în timp ce cuplul
motor maxim este de 431 Nm. Principalele upgrade-uri de sub capotă
se referă la turbina nouă şi la modificarea unităţii centrale, în
timp ce evacuarea sport are acum o terminaţie de presiune joasă. Nu
lipseşte sistemul de control SI-DRIVE (Subaru Intelligent
Drive).
Pentru exterior a fost folosit pachetul estetic „WRX STi
Spec C”, la care au fost adăugate accesorii pentru
creşterea aerodinamicităţii: „lamelele” de sub spoilerele faţă şi
spate sau noul spoiler de pe hayon, vopsit în negru. R205 se mai
diferenţiază de un STi de serie datorită inscripţiei de pe grila
frontală, dar şi siglelor roşii „STi” pe fond negru, de pe aripile
laterale.