Cel mai puternic Subaru Forester la noi
este dotat cu un motor pe benzină de 2,0 litri şi 150 CP –
nimic spectaculos, mai ales dacă ne gândim că există şi versiunea diesel, tot de 150 CP.
La americani, însă, există şi o versiune dotată cu un motor
boxer de 2,5 litri turbo, care e capabil de 224 CP. Iar la salonul
auto australian din acest an, japonezii au prezentat o
versiune Forester S, de 263 CP şi cu un cuplu maxim de 347
Nm. Se poate şi mai mult?
Nu neapărat în termeni de putere, deoarece noua versiune
Subaru Forester tS oferă tot 263 CP. Însă vine cu modificări
numeroase în alte domenii, totul purtând semnătura
departamentului japonez de sporturi cu motor – de fapt, „tS”
înseamnă „tuned by STi”, ceea ce e deja o carte de vizită
grăitoare.
Ce aduce nou Forester tS? În primul rând, garda la sol
este micşorată cu 15 mm, suspensia este mai tare, iar barele
antiruliu sunt modificate, totul pentru a-i conferi
maşinii o stabilitate cât mai bună. În materie de exterior,
Forester tS primeşte o grilă sportivă, garnisită cu logo-ul „tS”,
iar spoilerele faţă şi spate beneficiază de mici accesorii
aerodinamice – interesantă mica aripioară din componenţa
difuzorului spate, care îi va face pe proprietari să se
gândească de două ori înainte de a intra în forţă pe un drum
accidentat…
Jantele lui Forester tS provin tot din panoplia STi,
având un design simplu şi sportiv, iar cele două evacuări
au un diametru suficient de mare. În compartimentul motor a fost
montată o bară de rigidizare, iar unele braţe ale suspensiei au
fost reproiectate, pentru ca geometria suspensiei să fie cât mai
eficientă.
Interiorul este şi el personalizat cu tuşe
sportive. Pe lângă faptul că logo-ul STi este peste tot,
tapiţeria neagră beneficiază de cusătură roşie foarte vizibilă,
pedalierul perforat este din aluminiu, iar ceasurile de bord sunt
şi ele roşii. Per total, însă, atmosfera sportivă nu este la cote
aşa de înalte ca într-un Impreza STi, de pildă.
Foarte puţini pasionaţi se vor putea bucura de acest
Subaru Forester tS, deoarece vor fi construite doar 300 de
exemplare, dedicate exclusiv pieţei japoneze. Preţul de
bază, însă, va fi unul foarte tentant: 3,5 milioane de yeni
(aproximativ 32.000 euro). În funcţie de cât de repede se vor
epuiza cele 300 de modele, s-ar puta ca Subaru să realizeze mai
multe astfel de ediţii speciale, pe care să le comercializeze şi pe
alte pieţe.