Conceptul
Volkswagen Up prefigurează o nouă gamă de maşini ieftine de
oraş, bazate pe noua platformă New Small Family. Platformă care,
bineînţeles, va fi utilizată şi la modele Audi, Seat şi, mult mai
important pentru noi, Skoda. De ce ne interesează aşa de
mult Skoda?
În primul rând, pentru că noua viziune a oficialilor grupului
Volkswagen plasează Skoda mai aproape de domeniul low-cost decât
până acum, brandul cehilor urmând a fi un concurent direct
pentru Dacia. Prin urmare, şi noul model mini
Skoda se anunţă un rival foarte serios pentru iminenta
Dacia mini, maşina românească anunţându-se ca
un pretendent foarte serios la titulatura de cea mai ieftină maşină
nouă din Europa.
Modelul Skoda va avea doar trei portiere şi va oferi
spaţiu pentru până la 5 pasageri.
Motorizarările sale vor fi un motor de 1,0 litri pe benzină, de 65
CP, respectiv un diesel de 1,2 litri şi 75 CP. În cursul anului
2013 este aşteptată şi o versiune cu propulsie electrică – deci un
rival pentru viitoarea
maşină electrică de oraş dezvoltată de Renault.
Noul model mini Skoda urmează să intre în producţie chiar de la
finalul acestui an, lansarea în showroom-uri fiind
prevăzută pentru primăvara lui 2012. Deci suntem siguri că
premiera mondială a acestei maşini va avea loc la Salonul Auto
Frankfurt 2011, în toamnă. Unde se pare că maşina va apărea în
paralel cu premiera unei „surioare” cu siglă Seat, un urmaş al
micului Seat Arosa, dacă vreţi.
Preţul de bază vehiculat pentru mini-ul Skoda se
cifrează la circa 6.700 euro, iar
principalii săi concurenţi pe plan european, până la apariţia
Daciei mini, vor fi mini-urile coreene Chevrolet Spark, Hyundai i10
şi KIA Picanto, precum şi triada Citroen C1 – Peugeot 107 – Toyota
Aygo. Deocamdată, nu se ştie numele pe care îl va primi noul model,
dar e clar că nu se va numi
Felicia (acesta urmând a fi un model nou, rival direct pentru
Logan).
Se pare că există planuri pentru producţia acestui model şi în
afara Europei (pe Bătrânul Continent, noul model mini Skoda va fi
fabricat la uzina de lângă Bratislava, în Slovacia). Astfel, sunt
luate în calcul locaţii din Rusia, India şi chiar
China, pieţe unde Skoda a început să îşi clădească rapid o
reputaţie solidă.
Tu ce crezi?
VA FI SKODA MINI MAI BUNĂ DECÂT DACIA MINI?