Skoda Fabia RS în premieră la Geneva 2010
surpriză la Salonul Auto Geneva 2010, unde va apărea în
premieră alături de frăţiorul Volkswagen Polo GTI. Mecanica este aceeaşi:
motorul 1.4 TSI de 180 CP, cuplat la o cutie de viteze automată DSG
cu 7 trepte.
Demarajul 0-100 km/h se realizează în 7,3
secunde, cu 0,1 secunde mai mult decât Seat Ibiza Cupra, dar mai slab cu aproape
jumătate de secundă faţă de Polo GTI. Viteza maximă este de 224
km/h (225 km/h pentru Ibiza Cupra şi 229 km/h pentru Polo GTI) –
deci Fabia RS cea mai puţin rapidă dintre cele trei „rude”. În
schimb, poate este cea mai economă, cu un consum mediu de 6,4
litri/100 km. Nicidecum: poate că Ibiza Cupra este la acelaşi
nivel, însă Polo GTI se laudă cu numai 5,9 litri/100 km.
propunere dintre cele trei oferte ale grupului VAG – deşi
preţurile încă nu au fost anunţate. În plus, această versiune are
un echipament standard complet, nelipsind ESP-ul sau un diferenţial
electronic XDS.
Pachetul estetic specific pentru Fabia RS presupune un spoiler
frontal cu o fantă de aer generoasă, geamuri fumurii, jante
speciale şi etrieri roşii de frână, evacuare dublă şi un
mic eleron pe hayon. Este însă o diferențiere destul de timidî
pentru un hot-hatch, chiar și de clasă mică.
Interiorul pare ceva mai interesant, cu un volan sport
îmbrăcat în piele, pedalier din aluminiu şi echipare
completă. Nu lipsesc inscripţiile RS, iar scaunele faţă
sunt profilate mai sportiv decât la modelele Fabia normale.
O dată cu Fabia RS în cinci uşi, la Geneva 2010 este
prezentată şi versiunea break, Skoda Fabia Combi RS fiind,
la ora actuală, singurul break de clasă mică sportiv, oferind o
combinaţie interesantă: 180 CP şi un maximum de 1.460 litri pentru
capacitatea portbagajului.