Seat Ibiza FR 2.0 TDI

Autor: Adrian Mihălţianu 16 nov. 2009 Prezentări

Arhicunoscutul
motor 2.0 TDI, regăsit pe o multitudine de modele VAG, va fi cea
de-a doua „inimă” a compactei sportive Seta Ibiza FR. De la început
trebuie să precizăm că este vorba de versiunea cu 143 CP,
cu un cuplu de 320 Nm şi nu de cea cu 170 CP
, care animă
modelul hot hatch VW Golf GTD. Bineînţeles transmisia DSG cu şapte
rapoarte, disponibilă şi pe versiunea cu propulsor pe benzină
turbo, va face parte din arsenalul standard al noului hot
hatch.

Deşi sportivitatea este livrată în doză moderată,
principala calitate a acestui model este economia de
combustibil, cu un consum mediu de 4.5 litri la 100 km

parcurşi este n

eglijabil mai gurmand ( 0.3 litri in plus) decât, să zicem,
propulsorul de 1.6 litri TDI. Trebuie precizat însă că se va face o
diferenţiere între versiunea în 5 uşi şi cea în trei uşi, care este
ceva mai liberă în exprimare decât cea cu mai multe portiere. Dar
totul are şi un preţ, versiunea în 3 uşi consumând 4,9 litri la
sută.

Acum vom ajunge şi la cea de-a doua componentă definitorie,
performanţa. Precizăm că versiunea cu motor 1.4 TSI de 150 CP
atinge 100 km/h în 7,7 secunde, respectiv în 7,8 secunde pentru
modelul cu 5 uşi. Acum că am stabilit standardul, vom spune că
motorizarea TDI este, implict, mai leneşă, propulsând Ibiza
FR la 100 km/h în 8,5 secunde, respectiv 8,7 secunde
.
Viteza maximă pentru ambele versiuni este de 210 km/h.

Echiparea nu diferă faţă de versiunea pe benzină, dar preţurile
sunt ceva mai mari, datorită consumului mai mic. Preţul
standard în Spania pentru acest model va fi de 18.497
euro,
o valoare mai mare cu 231 euro, decât modelul cu
motor 1.4 TSI. Astfel nu este mult mai scump, consumă mult mai
mult, la sportivitate se ţine destul de aproape de versiunea cu
motor pe benzină, singurul lucru care îi lipseşte pentru a fi un
hot hatch autentic este rafinamentul şi feelingul.


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...



Comentarii
Inchide