În condiţiile în care Seat nu stă foarte bine la capitolul financiar, s-a hotărât o abordare cât mai ieftină, evitându-se costurile majore impuse de o dezvoltare de la zero a unui model complet nou. Aşa că Seat a preluat reţeta Renault Scenic RX4 şi a montat un sistem de transmisie la toate roţile, pe o caroserie de monovolum din clasa compactă.
Seat Altea Freetrack a fost construită pornind de la versiunea Altea XL, căreia i-au fost montate spoilere din plastic negru, menite să îi ofere un aspect agresiv, dar care să apere şi caroseria de eventualele pericole din mediul off road.
Special pentru noul model au fost desenate jantele de 17 inch, încălţate de pneuri mai late pentru o mai bună stabilitate, care să contrabalanseze dezavantajul adus dinamicii de către garda la sol mărită cu 40 mm. Sistemul de transmisie integrală este compus din unităţi Haldex formate din conexiuni hidro-mecanice controlate eletronic. Astfel, în condiţiile unui condus normal, toată puterea este transmisă roţilor faţă, pentru ca la nevoie jumătate din cuplul motor să fie trimis spre puntea spate.
Unul din capitolele la care excelează Seat Altea Freetrack este gama de motorizări, compusă din doar două, dar foarte potente propulsoare. Astfel , inginerii spanioli au montat pe noul model vârful de gamă al motoarelor de 2,0 litri, atât benzină, cât şi motorină. Unitatea TFSI de 200 CP propulsează maşina până la 214 km/h, acul vitezometrului trecând de prima sută de km în doar 7,5 secunde. Evident, din cauza masei mai mari, a aerodinamicii mai slabe, dar şi a sistemului de transmisie integrală consumul nu mai este un atu al maşinii, cei 9,4 litri consumaţi în medie încadrându-se într-o limită rezonabilă.
Pentru pasionaţii de diesel, Seat le pune la dispoziţie motorul 2,0 TDI de 170 CP. Viteza maximă mai mică, de 204 km/h şi acceleraţia până la 100 km/h în doar 8,7 secunde sunt compensate de consumul mai mic, de 6,8 litri/100km
Un motiv important pentru care s-a pornit de la modelul Altea XL a fost dorinţa de a oferi un spaţiu interior foarte mare, noul Freetrack având într-adevăr un habitaclu spaţios. Cu un portbagaj de 593 de litri, maşina poate transporta aproape orice lucru necesar unei familii într-o călătorie de vacanţă. Locurile spate pot culisa 16 centimetri în spate pentru a oferi un loc mai mare necesar picioarelor pasagerilor.
Seat Altea Freetrack se va vinde într-un singur nivel de echipare, suficient de bogat pentru a satisface şi cei mai pretenţioşi clienţi. Printre dotări amintim de climatizarea automată, senzori de ploaie, lumină şi parcare, pilot automat, CD-player cu mp3 şi comandă pe volan, un nou sistem multimedia cu ecran TFT de 7 inch, ESP, şase airbaguri şi control al presiunii în pneuri
Noul model a fost desenat şi dezvoltat la centrul tehnic Seat de la Martorell, unde peste 1.000 de oameni lucrează zilnic la îmbunătăţirea gamei producătorului spaniol. Premiera Seat Altea Freetrack va avea loc la Salonul Auto de la Barcelona, ce va începe pe 7 iunie.