Rolls-Royce Phantom Drophead Coupe, dezvăluit
Este adevărat, soft-top-ul noului cabriolet Rolls Royce înlocuieşte cu succes câteva duzini de umbrele dacă soarele este înlocuit de ploaie. De fapt, nu este chiar soft, pentru că, dacă nu ar avea acţionare complet automată, unei singure persoane i-ar fi extrem de greu să îl manevreze. Nici nu e de mirare, deoarece este alcătuit din şase straturi de material, cel interior fiind din caşmir – deloc surprinzător pentru un automobil care costă cu puţin sub 500.000 euro în varianta de bază (ştim, sună eronat, pentru că personalizările fiecărui client în parte cresc mult mai mult valoarea oricărui Rolls).
Surprinzător, acoperişul se strânge, nu prea repede, după cum îi stă bine unui gentleman calculat, într-un locaş al său, fără a afecta portbagajul. Cu o capacitate de 315 litri, acesta este perfect capabil să înghită coşul de picnic şi pătura din cea mai fină lână pentru Sir şi his Lady. Înţelegeţi acum că locurile din spate sunt destinate, de fapt, celor doi valeţi, nelipsiţi în orice împrejurare.
Faţă de Rolls-ul limuzină, capacul portbagajului este mai sofisticat aici, deschizându-se în două trepte: o trapă de mari dimensiuni în partea superioară şi o clapă în partea inferioară, pe care cei doi norocoşi ai sorţii pot aştepta puţin, până valeţii aranjează mediul romantic în aer liber. Deşi, dacă proprietarii sunt pasionaţi de ambarcaţiunile anilor ’30, vor prefera mai mult să stea pe locurile din spate, unde capacul dinapoia lor este din lemn şi arată exact ca o punte lăcuită de yaht. Mai lipseşte catargul.
Cireaşa de pe acest tort o reprezintă portierele cu deschidere inversă faţă de celelalte maşini convenţionale. Pe de o parte, accesul în maşină capătă valenţe de operă de artă în materie de maniere alese. Pe de altă parte, mai pragmatică, rama parbrizului este acum mult mai rigidă, conferind o securitatea mai mare automobilului care, oricum, rămâne de invidiat datorită aspectului impozant, de Panzer.
Rolls-ul decapotabil este Rolls-ul pe care îl conduci, nu cel pe care să te lăfăi pe sofaua din spate. În primul rând, în spate nu mai este aşa de mult loc şi nici nu putem vorbi de o canapea confortabilă. În al doilea rând, turbulenţele sunt mult mai mari decât în faţă, atunci când se rulează decapotat, în viteză. Iar în faţă poţi admira mult mai bine capota imensă, cu finisaj special din aluminiu, sub care se ascund 460 CP şi 12 cilindri în V, un propulsor de origine BMW. Deci nu este de mirare că demarajul până la 100 km/h se realizează în doar 5,7 secunde. „Doar”! Sună aproape a sacrilegiu să vorbim despre un Rolls cu valenţe sportive.
Rămâne de apreciat că Drophead Coupe nu s-a abătut de la linia prototipului 100EX, britanicii şi bavarezii reuşind să ne ofere un automobil de o originalitate aparte pentru preţul afişat. Nu credem că cele 1.300 de bucăţi programate a fi construite în fabrica de la Goodwood, Anglia, vor satisface cererea, dar sperăm că pe lista de aşteptare s-au înscris doar cei cu maniere de adevăraţi gentlemani, care nu se vor lua la bătaie, ci vor apela la dueluri cinstite.