Hyundai a anunţat oficial că va
produce o maşină low-cost în India, începând cu jumătatea lui
2011. Deocamdată, numele de cod sub care se presupune că
va fi lansat noul model este Hyundai H800 (unde 800
provine, cel mai probabil, de la motorul pe benzină de doar 800
cmc).
Noul model vizează segmentul „2 lakh rupees” (adică 200.000 de
rupii indiene, echivalentul a circa 4.500 USD), deci mai
scump decât cea mai ieftină versiune Tata Nano, dar mult
mai ieftin decât cel mai de succes model Hyundai pe piaţa indiană,
i10.
Un concept al acestui model va fi prezentat publicului la
jumătatea acestui an, iar fabricaţia lui H800 urmează să aibă loc
în uzina din Sriperumbdur, unde Hyundai mai produce modelele
Santro, i10, i20, Accent şi Verna.
În mod interesant, randările lui Shoeb R Kalania pentru Hyundai
H800 sunt, mai degrabă, o transformare a modelului
KIA Venga (marca soră a Hyundai), atât din faţă, cât şi din
spate. Totuşi, ne îndoim că modelul de serie va arăta la
fel de modern precum randările, iar imaginea finală va fi
una mai apropiată de actuala linie impusă de Hyundai.
În afară de
Tata Nano, principalul concurent al lui Hyundai H800
este, în momentul de faţă, Maruti 800 (un Suzuki Alto de
generaţie mai veche), iar alianţa Renault-Nissan colaborează cu
firma indiană Bajaj pentru
o maşină ultra-low-cost. Nu trebuie uitat Suzuki, care deja a
prezentat conceptul unui low-cost global A-Star.
Noul Hyundai H800 nu va rămâne doar un produs destinat pieţei
indiene, într-o primă fază fiind vizate pieţele emergente din China
şi Rusia, iar apoi America de Sud şi Africa, dar detalii oficiale
despre exportul maşinii nu există încă.