Mai întâi, Renault anunţase pentru 2010 lansarea unui rival pentru Tata Nano, cu un preţ de pornire
chiar mai mic decât 2.500 USD.
Acum, însă, planurile sunt puţin schimbate, în sensul că maşina
va apărea cel mai devreme în 2011, iar preţul de bază a ajuns acum
la 3.000 USD. De remarcat că vorbim despre preţul pentru modelul
care va fi vândut pe piaţa indiană, unde pretenţiile în materie de
siguranţă şi confort sunt mult mai reduse.
Gilles Normand (vice-preşedintele Nissan în Africa, Orientul
Mijlociu şi India) explică această creştere a preţului la 3.000 USD
prin faptul că maşina produsă de Renault-Nissan-Bajaj va avea un
nivel superior al calităţii materialelor şi finisării, deci şi o
fiabilitate mult mai bună.
În plus, exemplul celei mai ieftine maşini din lume, Tata Nano, ne spune că prea puţini clienţi se
îndreaptă spre versiunea de bază, majoritatea preferând nivelurile
superioare de dotări, care duc Tata Nano peste 3.000 USD:
Deocamdată, nu ştim denumirea pe care o va purta viitorul model
low-cost Renault-Nissan-Bajaj, însă grupul îşi pune mari speranţe
în creşterea volumului vânzărilor datorită acestui mic model. Un
model de la care se aşteaptă multe pe o piaţă dominată în proporţie
de peste 50% de maşini ieftine, care costă sub 8.000 USD (circa
6.000 euro).
În acest moment, nu există informaţii privitor la intenţiile
Renault-Nissan de a exporta acest model, dar suntem curioşi, având
în vedere know-how-ul Renault cu Dacia în materie de maşini
ieftine, ce va oferi noul low-cost dedicat indienilor.