Renault Megane 3 – Primele poze oficiale
Propulsorul de 1,9 litri, acelaşi de pe actualul Megane, cu o putere de 130 CP şi emisii de CO2 de 135g CO2/km ne face să ne întrebăm de ce Renault l-a preferat în dauna versiunii 2.0 dci mai modernă disponibilă şi ea în varianta de 130 CP. Vârful de gamă va fi reprezentat de un 2.0 dci de 150 CP atunci când cuplat la o transmisie automată şi 160 CP atunci când este disponibil cu o cutie de viteze manuală.
În cazul benzinarelor, noutăţile sunt de asemenea puţine. Avem acelaşi motor de 1,6 litri care dispune de 110 CP sau 100 CP pentru o versiune economică, chiar dacă noi considerăm ca ar fi putut fi înlocuit foarte bine de modernul 1,2 TCE cu aceeaşi putere, dacă tot se dorea consum scăzut. La cilindreea de 2.0 litri regăsim propulsoare cunoscute: unul aspirat de 140 CP şi altul de 180 CP în versiunea supraalimentată, în fapt o variantă mai potentă a vechiului 2.0 turbo de 170 CP.
Plaforma tehnică este în mare parte asemănătoare precedentei generaţii, cu o suspensie McPherson pe faţă şi una semiindependentă pe spate. Noul sistem de frânare asigură o distanţă de oprire de la 100 de km/h până la 0 de 37 de metri, un rezultat foarte bun pentru clasa compactă. De siguranţa activă se ocupă şi ABS-ul standard, ESC (Electronic Stability Control) şi CSV understeer control, ultimele două disponibile în funcţie de versiune.
Renault Megane a fost cel mai bine vândut model în Europa în 2004 şi 2005, iar noua generaţie nu ţinteşte mai jos. Până în 2010 familia Megane va număra 6 modele, următoarele probabil: hatchback, coupe, break, MPV lung, MPV scurt şi coupe-cabriolet. Se pare că nu ar mai exista loc pentru un Megane 3 Sedan, dar Renault a declarat însă că vor fi disponibile şi alte modele pentru pieţele din afara Europei, adaptate perfect cerinţelor locale.
Lansarea oficială va avea loc la Salonul de la Paris, urmând ca din noiembrie să demareze vânzările în Europa. Dar cum pentru Renault, Romania nu este în Europa, disponibilitatea noului model pe piaţa noastră este moment incertă.
Asta din simplul motiv că Megane este cel mai vândut model Renault iar de noua generaţie depinde foarte mult viitorul constructorului francez. Iar acest lucru se vede şi cele peste 1,8 miliarde de euro investiţie totală aferente noului proiect. Ce a ieşit vedeţi în pozele alăturate şi citiţi în rândurile care urmează. Designul noului Renault Megane 3 este inspirat direct din conceptul omonim prezentat la Salonul Auto de la Frankfurt , anul trecut, dar ceva ne face să credem că versiunea coupe va avea şi mai multe în comun cu acesta. Versiune coupe ce poate fi admirată în articolul cu pozele spion.
Aerul condiţionat este standard iar opţional exista o climatizare automată cu două zone. În ceea ce priveşte dotările, Megane 3 nu se mai ridică la nivelul lui Megane 2, care la vremea lui a venit cu numeroase inovaţii pentru clasa din care făcea parte. Acum nu avem nimic important de sesizat, doar senzorii obişnuiţi de ploaie, de lumină, cei aflaţă în pneuri. Cartela de pornire a rămas, la fel şi spaţiile de depozitare din podea, însă frâna de tip manşă de avion a fost înlocuită de una clasică la versiunile ieftine şi de una automată pentru maşinile mai scumpe. Renault se laudă în schimb cu două tipuri de sisteme de navigaţie, dintre care unul Carminat 3D, capabil de redare mp3 şi conectare la Ipod, ce poate fi utilizat prin intermediul satelitului de comandă situat în spatele volanului.
Sistemul de cruise control se anunţă a fi unul foarte intuitiv prin modul în care interacţionează cu şoferul în timp ce scaunele noi asigură un confort excelent la durm lung. Sistemul audio poart[ marcă Arkamys şi asigură un sunet tridimensional de o calitate crescută. Dimensiunile interioare au fost majoritate graţie lungimii de 4,3 metri şi a ampatamentului de 2,64 metri. Iar volumul portbagajului a ajuns acum printre primele din clasă cu 405 litri.
Citeşte alte subiecte hot despre Renault Megane 3 | |
Renault Megane e campion la vânzări | |
Renault Megane 3 RS – a treia bombă | |
Renault Megane – primele informaţii |