Recunoaşteţi personajul? Lada Largus Cross e un Logan MCV pentru drumuri grele
Înaintea SUV-ului Dacia Duster, firma auto românească a prezentat un concept futurist cu acelaşi nume, la Salonul Auto Geneva 2009. Însă şi mai devreme, în 2006, tot la Geneva, Dacia prezenta primul său concept-car modern: Dacia Logan Steppe.
Logan Steppe prefigura versiunea break Logan MCV, dar într-un stil crossover foarte tentant – care, din păcate, nu s-a mai materializat în producţia de serie. Până acum, când Logan-ul reciclat în Rusia sub numele de Lada Largus primeşte un mic tratament crossover, sub titulatura Cross.
Păcat că nu am avut o astfel de variantă mai aventurieră şi în gama Dacia
Practic, Lada Largus Cross presupune creşterea gardei la sol cu nişte centimetri, aproape ajungând la nivelul unui Duster. Pe lângă care se mai remarcă o centură inferioară din plastic negru, pentru protecţia caroseriei, precum şi ornamente cu look de scut, în părţile inferioare ale spoilerelor faţă şi spate.
Strict estetic, se mai remarcă montanţii centrali negri, precum şi jantele cu un design special. În interior, Lada Largus Cross are dreptul la o tapiţerie mai rezistentă la mizeri şi noroaie, dar şi la nişte ornamente diferite, pentru accentuarea atmosferei de aventură. În Rusia, Lada Largus Cross e propusă strict cu motorul pe benzină de 1,6 litri şi 90 CP, cu o bună fiabilitate mai ales în mediul mai rece.
Şapte locuri şi o gardă la sol aproape cât a Duster-ului sună foarte bine, nu-i aşa?
Pe lângă modelul de origine românească, ruşii mai aplică tratamentul de pseudo-crossover şi mai micului model Lada Kalina, dar nu versiunii hatchback, ci versiunii semi-break, care oferă un bun compromis între gabaritul redus (lungime de numai 4 metri) şi spaţiul interior.
… şi dacă nu ai nevoie de 7 locuri şi de foarte mult spaţiu, merge şi o Kalina Cross
Şi, dacă tot vorbim de modele Lada pregătite de aventură, să amintim şi de proaspătul facelift (de fapt, mai mult un upgrade) al venerabilului offroader Lada Niva, construit în mare neschimbat încă din 1977. Principala modificare se remarcă la nivelul… denumirii: Niva îi lasă locul numelui ”4×4 Urban”.
Cum, nu se mai numeşte Niva? Bine că nu i-au spus… Duster Coupe!