Reciclare în stil chinezesc: BAW C71 pe baza fostului Saab 9-5

Publicat: 23 04. 2010, 12:29

Compania chineză BAIC a cumpărat în 2009 drepturile pentru
utilizarea designului precedentei generaţii Saab 9-5 de la GM. Pe
lângă asta, tranzacţia de 200 milioane USD a mai însemnat şi
cumpărarea echipamentelor de producţie sau a unor tehnologii.

Iar rezultatul nu a întârziat să apară, la Salonul Auto
Pekin 2010 fiind expusă berlina BAW C71
– care,
bineînţeles, aminteşte imediat de fostul Saab 9-5. Caroseria rămâne neschimbată
ca formă, însă partea frontală şi cea din spate au primit
modificări substanţiale.

Botul maşinii beneficiază acum de faruri foarte înguste faţă de
modelul original Saab 9-5, părând a fi vorba de lumini cu LED-uri.
Grila arată şi ea mai somptuoasă, iar spoilerul este împărţit în
trei mari grile de aerisire, care îi conferă lui BAW C71 un
dinamism interesant
.

Dacă partea din faţă uimeşte prin
coerenţa designului, nu acelaşi lucru îl putem spune despre spate,
mult diferit de Saab 9-5, dar nu neapărat într-un mod mai
reuşit
. Pare, mai degrabă, că designerii lui BAW C71 au
vrut să aplice direct ideea baghetei cromate regăsite pe capota
portbagajului lui Jaguar XF, însă nu prea le-a ieşit.

Informaţii sau imagini despre interior sau motorizări nu avem,
deocamdată, dar ştim că noul BAW C71 urmează să fie lansat
pe piaţa chineză începând din 2011
. Ceea ce poate însemna
că, până atunci, mai pot fi aduse îmbunătăţiri designului
maşinii.

Din fericire pentru suedezi, comparaţia lui BAW C71 cu noua generaţie Saab 9-5 dă câştig de cauză
celui de-al doilea model, care păstrează nealterat stilul Saab.