Reciclare în stil chinezesc: BAW C71 pe baza fostului Saab 9-5
utilizarea designului precedentei generaţii Saab 9-5 de la GM. Pe
lângă asta, tranzacţia de 200 milioane USD a mai însemnat şi
cumpărarea echipamentelor de producţie sau a unor tehnologii.
Iar rezultatul nu a întârziat să apară, la Salonul Auto
Pekin 2010 fiind expusă berlina BAW C71 – care,
bineînţeles, aminteşte imediat de fostul Saab 9-5. Caroseria rămâne neschimbată
ca formă, însă partea frontală şi cea din spate au primit
modificări substanţiale.
Botul maşinii beneficiază acum de faruri foarte înguste faţă de
modelul original Saab 9-5, părând a fi vorba de lumini cu LED-uri.
Grila arată şi ea mai somptuoasă, iar spoilerul este împărţit în
trei mari grile de aerisire, care îi conferă lui BAW C71 un
dinamism interesant.
coerenţa designului, nu acelaşi lucru îl putem spune despre spate,
mult diferit de Saab 9-5, dar nu neapărat într-un mod mai
reuşit. Pare, mai degrabă, că designerii lui BAW C71 au
vrut să aplice direct ideea baghetei cromate regăsite pe capota
portbagajului lui Jaguar XF, însă nu prea le-a ieşit.
Informaţii sau imagini despre interior sau motorizări nu avem,
deocamdată, dar ştim că noul BAW C71 urmează să fie lansat
pe piaţa chineză începând din 2011. Ceea ce poate însemna
că, până atunci, mai pot fi aduse îmbunătăţiri designului
maşinii.
Din fericire pentru suedezi, comparaţia lui BAW C71 cu noua generaţie Saab 9-5 dă câştig de cauză
celui de-al doilea model, care păstrează nealterat stilul Saab.