Range Rover Evoque – toate informaţiile cu noul RR Evoque

Publicat: 24 09. 2010, 11:13

This browser does not support the video element.

După excelentul feedback pe care l-a primit conceptul iniţial
Land Rover LRX, prezentat acum doi ani la
Salonul Auto Detroit 2008, în vara lui 2010 a
venit momentul inaugurării fastuoase a versiunii de serie Range Rover Evoque,

sărbătorind împlinirea a 40 de ani de existenţă a mărcii Range
Rover.

VEZI GALERIA DE IMAGINI CU NOUL RANGE ROVER
EVOQUE

După cum se poate vedea din imagini,noul Range Rover Evoque este gândit clar pentru
publicul amator de maşini life-style
. De fapt, Evoque
încearcă să inaugureze chiar o nouă nişă, fiind un „cross-coupe”,
nu doar un SUV compact. Bineînţeles, în viitorul apropiat va urma
şi o versiune cu 5 uşi, cu un accent mai mare pe spiritul
practic.

Range Rover Evoque are un gabarit destul de mic, cu 4,35
metri lungime şi o înălţime de 1,60 metri
fiind mai
compact chiar decât Land Rover Freelander. Practic, Evoque este cam
la aceleaşi cote cu Nissan Qashqai, deci se anunţă o ofertă foarte
interesantă pentru cei care caută un crossover urban premium.

Din punct de vedere al designului, am putea spune că
Evoque are cel mai agresiv look din gama Land
Rover
, farurile şi grila înguste şi lungi, împreună cu
spoilerul voluminos, creând impresia de forţă şi putere. În mod
interesant, partea din spate a fost tratată deliberat ceva
mai spartan
, pentru ca să nu uităm de rădăcinile serioase
pe care le are maşina.

Partea laterală ne arată o suprafaţă vitrată extrem de
redusă şi o muchie mediană foarte plonjată
, Evoque
arătând, într-adevăr, ca un coupe mai înalt. Am putea spune chiar
că rivalizează destul de serios cu o maşină life-style mult mai
scumpă, BMW X6, în materie de impresii asupra
privitorului.

Interiorul lui Evoque este cu adevărat princiar
şi aminteşte atât de nava amiral Range Rover, dar şi de berlinele Jaguar.
Designul habitaclului este, într-adevăr, unul modern, dar reuşeşte
să păstreze destule linii angulare, care amintesc de caracterul mai
dur al lui Range Rover Sport, de exemplu. Versiunile de
top îşi gratulează ocupanţii cu o serie de gadgeturi de ultimă oră,
dar şi cu materiale din cele mai rafinate.

Opţional, este disponibil un monitor de 8″, de tipul
dual-view
– ceea ce înseamnă că şoferul şi pasagerul au
posibilitatea de a vedea diferite poriecţii pe ecran. Mai sunt
disponibile un sistem sofisticat de monitorizare a proximităţii
maşinii prin intermediul a 5 camere de filmat, senzori de parcare
asociaţi cu un senzor pentru unghiul mort sau un sistem automat
pentru parcarea maşinii.

Pe lângă farurile cu Xenon, acoperişul panoramic din sticlă,
sistemul de pornire fără cheie sau jantele de 20″ (dotări deja de
la sine înţeles pe lista de opţiuni ale unei maşini premium),
Evoque propune o gamă interesantă de tapiţerii din piele şi
inserţii pentru bord şi portiere, dar şi un sistem inedit
de iluminare interioară, bazat pe LED-uri
şi care îşi
poate schimba culoarea conform preferinţelor şoferului.

Din punct de vedere tehnic, Range Rover Evoque este
oferit atât cu tracţiune integrală
(cuplul fiind transmis
punţii spate prin intermediul unui ambreiaj Haldex), cât şi cu
transmisie doar faţă, pentru cei care nu doresc să depăşească
graniţele drumurilor asfaltate.

Motorizările oferite pentru Evoque sunt în număr de
trei
, toate având 4 cilindri, injecţie directă, turbo şi
sistem start/stop. Motorul pe benzină este un 2.0 Si4, care
dezvoltă nu mai puţin de 240 CP, ceea ce îi asigură maşinii un
demaraj 0-100 km/h în doar 7,1 secunde. Cutia de viteze este doar
automată.

În domeniul diesel, este oferit un motor de 2,2 litri, cu două
variante de putere. Cea de 150 CP este botezată eD4, fiind,
de altfel, singura care poate beneficia de tracţiune doar pe puntea
faţă
– o premieră pentru un model Land Rover!

Consumul acestei versiuni FWD se cifrează la doar 4,9
litri/100 km
, iar emisiile CO2 sunt sub 130
g/km. Versiunea 4×4 are un consum mai mare, de 5,6 litri/100 km şi
emisii CO2 de 145 g/km. Versiunea superioară, SD4, are
190 CP şi este cuplată doar la o cutie de viteze automată, având
tracţiune integrală. Din păcate, încă nu avem datele despre
performanţe şi consum pentru Evoque SD4.

Opţional, este disponibilă suspensia adaptivă
AdaptiveDynamics
, care beneficiază de un control
electro-magnetic al durităţii amortizoarelor, acest lucru promiţând
nu doar un confort sporit al maşinii, ci şi o manevrabilitate
excelentă în segmentul SUV-urilor compacte. La acest ultim capitol
contribuie şi servodirecţia asistată electric EPAS, tunată special
pentru Evoque.

Totuşi, de la început ni se atrage atenţia că Evoque nu e un
căţărător, ci un crossover mai bun decât majoritatea
concurenţilor săi
, graţie unei distanţe la sol generoase
şi a unor unghiuri de trecere mai bune.

Oricum, Evoque aplică acelaşi principiu ca Volkswagen Tiguan, oferind diverse pachete
estetice, atât pentru exterior, cât şi pentru interior.
Versiunea de echipare de bază este „Pure” (sau
„Base” pe unele pieţe), urmată de „Prestige” (sau „Luxury”),
aceasta plusând cu tapiţerie din piele şi jante de 19″.

Versiunea de top, „Dynamic” (sau „Sport-Lux”)
beneficiază de un upgrade al exteriorului
, spoilerele şi
pragurile fiind vopsite în culoarea caroseriei, existând
posibilitatea de a diferenţia coloristic acoperişul şi eleronul, în
timp ce jantele sunt de 20″.

Noul Range Rover Evoque va fi în centrul atenţiei la standul
Land Rover de la Salonul Auto Paris 2010, iar vânzările
lui Evoque vor demara la începutul lui 2011, preţul de bază
cifrându-se la 35.000 euro
.