Prototip funcţional: supercar BMW EfficientDynamics

Publicat: 05 11. 2010, 15:43

This browser does not support the video element.

VEZI
GALERIA FOTO-VIDEO CU SUPERCARUL BMW
VISION!

Mai întâi a fost
BMW Vision EfficientDynamics
, un
concept uimitor de supercar ecologic
, prezentat de
bavarezi la Salonul Auto Frankfurt
2009
. Apoi am avut parte de o campanie online, pe
site-ul dontblogaboutthis.com
apărând imagini interesante cu o
struţo-cămilă BMW Seria 6 cu bot de Vision Concept.

Acum, bavarezii ne prezintă, cu mândrie, un preview al
unui viitor supercar ecologic BMW Vision
. O maşină care va
transpune pe şosea liniile conceptului de la Frankfurt 2009,
împreună cu o mostră de tehnologie ecologică avansată.

Conform germanilor, BMW Vision EfficientDynamics reprezintă
viitorul plăcerii de a conduce. Maşina de pe dontblogaboutthis.com
nu este altceva decât un laborator ambulant, care are rolul de a
testa noua propulsie hibridă concepută de inginerii BMW. Maşina din
imaginile de acum, însă, este chiar BMW Vision scos „la
încălzire”, în faza de prototip de teste.

Sistemul de propulsie hibrid constă într-o combinaţie
interesantă: un motor turbo-diesel cu numai 3 cilindri,
asociat cu două motoare electrice
, unul pe puntea faţă,
celălalt pe puntea spate. Cele trei motoare sunt capabile de
o putere totală de 328 CP, iar timpul în care
prototipul ajunge de la 0 la 100 km/h este de numai 4,8
secunde
(la nivelul unui
BMW M3
!).

Aceste performanţe sunt posibile graţie tehnologiei
avansate a motoarelor electrice
, dar şi datorită unei
aerodinamici excelente (cX de numai 0,22) sau a masei scăzute, în
construcţia prototipului fiind folosite multe materiale uşoare de
ultimă generaţie.

Prin urmare, performanţele de sportivă sunt însoţite şi de un
consum demn de topul celor mai economice maşini. Consumul mediu de
motorină al prototipului se cifrează la valoarea de numai
3,76 litri/100 km, conform standardelor europene,
în timp ce emisiile de CO2 sunt la nivelul de 99
g/km.

Prototipul BMW Vision EfficientDynamics se încadrează în
categoria maşini hibride plug-in, bateriile putând fi încărcate şi
independent, de la o sursă de energie separată. Dată fiind
tehnologia şi concepţia specială a bateriilor litiu-polimer,
plasate longitudinal în structura şasiului, încărcarea
completă a acestora durează doar două ore şi jumătate.

Atunci când maşina funcţionează doar în modul electric,
autonomia se cifrează la 50 km
, suficient pentru
utilizarea cotidiană în condiţii „zero emisii”. Totuşi, rezervorul
de motorină de 24 de litri asigură o autonomie totală de
până la 700 km
, remarcabil pentru o maşină sportivă.

Aşadar, reîncarnarea
miticului BMW M1
se pare că nu sună doar bine, ci şi foarte
ecologic
. Tehnologia utilizată pe modelul de serie BMW
Vision EfficientDynamics va fi o bază foarte bună pentru viitoarea
maşină BMW total electrică,
BMW MegaCity
.

Deocamdată, nu avem detalii referitor la anul intrării în
fabricaţie al acestui model sportiv hibrid, nici preţul pe care îl
va avea, dar e clar că BMW Vision EfficientDynamics reprezintă o
nouă cotitură în evoluţia BMW spre rangul de cea mai
ecologică marcă premium
.


CE PĂRERE AI DESPRE
PROTOTIPUL BMW VISION?