Primele informaţii despre modelul de serie Renault ZOE

Autor: Oraan Mărculescu 23 nov. 2010 Prezentări
Primele informaţii despre modelul de serie Renault ZOE

Mai întâi, Renault ZOE E.Z. a
apărut ca un concept de maşină electrică la
Salonul Auto Frankfurt 2009, dar
numai la rangul de exerciţiu de design. Imediat după aceea,
notorietatea conceptului a crescut în Franţa din cauza unui…
proces, având motiv drepturile de utilizare a numelui Zoe (până la
urmă, Renault poate utiliza acest nume, dar cu majuscule).

Un an mai târziu, la Salonul Auto Paris 2010, francezii ne-au
surprins cu un nou Renault Zoe, de
data aceasta considerat un preview al viitoarei generaţii Renault Clio
.
Greşit, însă, deoarece francezii au accentuat faptul că Renault ZOE
va fi un model de sine stătător în gamă, conceput strict pentru
propulsie electrică, în timp ce Renault Clio 4 va avea o altă
concepţie şi un alt design.

Dacă Renault ZOE, modelu de serie, va păstra 90% din liniile
conceptului expus la Paris 2010, este posibil să asistăm la un
succes foarte bun al acestei maşini strict electrice. Noua imagine
de marcă, creată de designerul Laurens Van den Acker,
exprimă o puternică personalitate, fiind concomitent fluidă
şi matură
.

Renault ZOE va avea o lungime de 4,1 metri şi
va oferi un habitaclu spaţios pentru necesităţile a patru persoane
în mediul urban. Platforma tehnică a lui ZOE este nouă, nefiind
derivată din cea a lui Clio. Prin urmare, ZOE este adaptată pentru
soluţia „Quick Drop” (înlocuirea rapidă a bateriei în staţiile
specializate), la fel ca în cazul lui Renault Fluence Z.E.

Bateriile litiu-ion vor putea fi încărcate complet în 6 ore, dar
va exista şi posibilitatea de a le încărca la 80% din capacitate în
doar 30 de minute. Autonomia maximă pe care o va permite
Renault ZOE se va cifra la 160 km
, o valoare pesimistă
pentru cei care vor să utilizeze maşina la drumuri lungi, dar mai
mult decât suficientă pentru traficul urban uzual.

Motorul electric va dezvolta 80 CP (un Clio cu
motorizare pe benzină de 1,2 litri dezvoltă 75 CP), dar cuplul va
fi unul foarte bun, cifrându-se la 222 Nm, încă de la pornire – cel
mai puternic Renault Clio diesel (1,5 dCi, 105 CP) are un cuplu
maxim de 240 Nm/2.000 rpm.

Preţul maşinii se estimează că va fi în jurul a 20.000
euro
, ceea ce, în Franţa, datorită bonusului acordat
maşinilor electrice, va face un Renault ZOE să coste cam 15.000
euro. Totuşi, acest preţ nu include bateriile, care vor face
obiectul unui abonament separat, după modelul lui Renault Fluence Z.E.

Renault ZOE nu va rămâne doar la rangul de maşină de oraş
practică, urmând a beneficia chiar şi de o versiune mai dinamică,
semnată Gordini. Prevăzut a fi lansat pe piaţă în 2013,
Renault ZOE Gordini va beneficia de sistemul de propulsie
electrică de pe Nissan Leaf
, care dezvoltă 136 CP şi
un cuplu maxim de 270 Nm.

Însă mai multe detalii oficiale despre modelul de serie Renault
ZOE vom afla în cursul anului 2011, înaintea lansării oficiale.


Urmărește Promotor.ro pe Google News

Citește și...



Comentarii
Inchide