Prezentare BMW M6 Cabrio
Bavarezii sunt plictisiţi, altfel nu se explică de ce şi-au mai complicat existenţa cu acest M6 Cabrio. Este, practic, o premieră pentru ei: o decapotabilă cu patru locuri şi 500 CP. Sensul ne scapă, deocamdată.
Dar, din moment ce Seria 6 Cabrio şi coupe-ul M6 există, de ce nu ar coexista în acelaşi plan? Şi uite aşa a apărut un răspuns extrem, dat de bavarezi lui Aston Martin şi Porsche 911 Turbo, singurele sportive decapotabile cu 2+2 locuri. Este adevărat, cei de la Mercedes s-ar putea simţi ofensaţi că nu îi luăm în seamă cu al lor CLK preparat de AMG, dar cabrioletul lor este cu o clasă mai jos decât Seria 6. Sorry.
Faţă de Aston sau 911, M6 Cabrio are un gabarit mai impozant, dar şi locurile din spate sunt mai încăpătoare. Lucru total irelevant pentru un demaraj până la 100 km/h cu doar 0,2 secunde mai lent decât coupeul: cei din spate au toate şansele să fie scalpaţi de curenţii de aer. Cei 507 CP dezvoltaţi de acelaşi V10 de pe M6 Coupe trebuie să imprime un comportament supersportiv unei maşini grele de două tone – cabrioletul îngrăşânsu-se cu aproximativ 220 kg faţă de coupe. Astfel, raportul kg/CP creşte de la 3,5 la 3,9, ceea ce înseamnă diferenţe de fracţiuni de secundă între cele două variante de caroserie ale lui M6, cu toate că oficialii declară că pe pista de la Nurburgring nu au fost sesizate diferenţe de comportament.
Diferenţe apar, însă, pe nota de plată: aproape 10.000 euro mai mult faţă de M6 Coupe. În clubul sportivelor de 100.000 euro este chiar o sumă modică pentru creşterea exclusivităţii prin decapotare. Păcat că majoritatea clienţilor nu vor aprecia niciodată la adevărata valoare capacitatea pachetului tehnic. Chiar aşa, pe când un M6 CSL, optimizat pentru curse?