Bavarezii sunt plictisiţi, altfel nu se explică de ce şi-au mai complicat existenţa cu acest M6 Cabrio. Este, practic, o premieră pentru ei: o decapotabilă cu patru locuri şi 500 CP. Sensul ne scapă, deocamdată.
Nu putem spune că BMW M3 Cabrio nu a avut succes, dar, atunci când vorbim de maşini cu pretenţii supersport, caroseria decapotabilă are multe minusuri, ţinând de rigiditate şi aerodinamică. În plus, este greu de crezut că ocupanţii locurilor din spate pot suporta curenţii şi turbulenţele de la 250 km/h – de aceea un roadster cu doar două locuri, precum Mercedes SL, are mai mult sens decât un cabriolet cu patru locuri.
Dar, din moment ce Seria 6 Cabrio şi coupe-ul M6 există, de ce nu ar coexista în acelaşi plan? Şi uite aşa a apărut un răspuns extrem, dat de bavarezi lui Aston Martin şi Porsche 911 Turbo, singurele sportive decapotabile cu 2+2 locuri. Este adevărat, cei de la Mercedes s-ar putea simţi ofensaţi că nu îi luăm în seamă cu al lor CLK preparat de AMG, dar cabrioletul lor este cu o clasă mai jos decât Seria 6. Sorry.
Diferenţele faţă de un Seria 6 Cabrio obişnuit sunt aceleaşi ca dintre un coupe Seria 6 normal şi un M6: spoilere şi praguri specifice, ieşiri duble şi un mic difuzor în spate, jante cu cinci braţe frumos filigranate şi, bineînţeles, sigla M-Power pe toate părţile. Tratamentul interior este acelaşi ca în cazul coupeului, doar că nu mai avem plafon din carbon, ci o copertină din material textil, acţionată electric.
Faţă de Aston sau 911, M6 Cabrio are un gabarit mai impozant, dar şi locurile din spate sunt mai încăpătoare. Lucru total irelevant pentru un demaraj până la 100 km/h cu doar 0,2 secunde mai lent decât coupeul: cei din spate au toate şansele să fie scalpaţi de curenţii de aer. Cei 507 CP dezvoltaţi de acelaşi V10 de pe M6 Coupe trebuie să imprime un comportament supersportiv unei maşini grele de două tone – cabrioletul îngrăşânsu-se cu aproximativ 220 kg faţă de coupe. Astfel, raportul kg/CP creşte de la 3,5 la 3,9, ceea ce înseamnă diferenţe de fracţiuni de secundă între cele două variante de caroserie ale lui M6, cu toate că oficialii declară că pe pista de la Nurburgring nu au fost sesizate diferenţe de comportament.
Diferenţe apar, însă, pe nota de plată: aproape 10.000 euro mai mult faţă de M6 Coupe. În clubul sportivelor de 100.000 euro este chiar o sumă modică pentru creşterea exclusivităţii prin decapotare. Păcat că majoritatea clienţilor nu vor aprecia niciodată la adevărata valoare capacitatea pachetului tehnic. Chiar aşa, pe când un M6 CSL, optimizat pentru curse?