Modelele „de bază” Porsche 911 Carrera au
puteri sub 400 CP (345 CP pentru Carrera, respectiv 385 CP
pentru Carrera S). Ceea ce îi poate face pe unii clienţi să fie mai
reţinuţi – vorbim de aceia pentru care valoarea puterii este
determinantă.
Ei bine, cu ocazia Salonului Auto
Paris 2010 vom vedea noua versiune Porsche 911 Carrera
GTS, care rezolvă această problemă, deoarece motorul
„flat-six” plusează cu 23 CP faţă de 911 Carrera S, ajungând la
valoarea de 408 CP. Astfel, 911 Carrera GTS se situează între un
911 normal şi un 911 GT3 purist (acesta având 435 CP).
911 GTS se diferenţiază de modelele de bază prin lăţimea
mai mare – practic, pasajele roţilor spate sunt mai late
cu 44 mm, ca în cazul modelelor cu tracţiune integrală, însă GTS
beneficiază doar de propulsie pe puntea spate.
Cunoscătorii vor mai observa şi alte detalii care
particularizează GTS de restul gamei 911: spoiler frontal
modificat, cu un splitter SportDesign, praguri noi, negre, jante de
19″ RS Spyder, de asemenea finisate în negru şi încălţate cu pneuri
late, de 305/30 ZR 19 pe spate. Nu lipsesc, bineînţeles, logo-urile
„Carrera GTS”, pe portiere şi pe capota motorului.
În interior, Carrera GTS este oferit cu o tapiţerie
completă „black Alcantara”, în timp ce volanul,
schimbătorul de viteze şi levierul frânei de mână sunt diferite
faţă de cele dintr-un Carrera S, fiind preluate din programul de
personalizare SportDesign.
Motorul boxer în 6 cilindri, de 3,8 litri, dezvoltă acum 408 CP,
după cum spuneam, iar cuplul motor maxim, deşi rămâne tot
de 420 Nm, este obţinut acum la doar 4.200 rpm, cu 200 rpm
mai puţin decât la un Carrera S. Ceea ce înseamnă performanţe mult
mai bune la regimurile medii. În plus, evacuarea dublă este
diferită şi ea, având un sunet mai sportiv.
Standard este oferită cutia de viteze manuală cu 6 trepte, iar
opţional se poate alege cutia de viteze automată cu dublu ambreiaj
PDK. Echipat şi cu Sport Chrono Pack, Porsche 911 Carrera
GTS PDK atinge 100 km/h în doar 4,0 secunde, iar versiunea
având cutie de viteze manuală ajunge la viteza maximă de 306
km/h.
Porsche 911 Carrera GTS va costa mai mult cu 7.000 euro
decât Carrera S, în condiţiile în care va fi ceva mai
performant, o idee mai exclusivist, dar va consuma la fel: în jur
de 10,5 litri/100 km.