Dacă BMW a lansat M3 Sedan doar că să-i aplice un facelift la jumătate de an după aceea, Audi a preferat să arate întăi versiunea RS6 Avant la Salonul Auto de la Frankfurt anul trecut, ca o avanpremieră a noului Audi A6. Care acum vine şi în varianta RS6 Sedan. Cu un motor V10 supraalimentat de 580 CP obţinuţi din 5.0 litri capacitate cilindrică.
Mai impresionant este însă cuplul furnizat, doar 650 Nm, care pe lângă puterea maximă, nu atrage atenţia. Dar este disponibil constant de la 1500 la 6250 rpm. Ce poate să facă o supraalimentare… Uzina de forţă îşi transmite efectele la roţi prin intermediul unei transmisii integrale Quattro cuplată la o cutie de viteze automată cu şase trepte, sedanul accelerând până la prima sută de km în doar 4,5 secunde, viteza maximă fiind limitată la 250 de km/h sau opţional la 280.
Suspensia este asigurată de un sistem revizuit, cu Dynamic Ride Control ce permite trei moduri de lucru: sport, confort şi dinamic, ce pot fi activate prin intermediul MMI. Iar când ai o asemenea ţinută de drum şi 580 CP ai nevoie de o frânare bună, asigurată în acest caz de discuri de 390 de mm pe faţă şi 365 pe spate ce se pot lesne observa printre spiţele jantelor de 19 inch, opţional putând fi comandate şi unele de 20.
Şi pentru că am ajuns la capitolul estetic, remarcam spoilerul agresiv, lipsa proiectoarelor de ceaţă, luminile de poziţie cu LED-uri devenite deja standard la Audi, difuzorul spate şi cele două ieşiri ale evacuării de dimensiuni generoase. Lansarea oficială va avea loc la Salonul Auto de la Paris, vânzările începând o lună mai târziu cu preţuri de la 100.000 de euro în sus.
VEZI ALTE MATERIALE CU AUDI RS 6 | |
Audi RS6 Avant – Doar pentru cunoscători | |
Audi RS6 – test în Franţa |