Ceea ce Porsche recomandă drept noul Cayenne nu este de fapt nimic altceva decât un facelift menit să împrospăteze tehnic şi vizual a doua generaţie a SUV-ului care a revoluţionat sportivitatea în segmentul SUV-urior de lux şi a umplut buzunarele constructorului din Stuttgart.
Pentru asta, Cayenne facelift afişează acum o grilă frontală mărită şi un spoiler faţă redesenat, dominate de capota cu dimensiuni crescute, o idee mai conturată ca până acum. Farurile cu Bi-xenon şi luminile de zi cu LEDuri sunt oferite acum standard pentru versiunile Diesel, S şi S E-Hybrid. Cu această ocazie, Porsche devine astfel primul producător cu trei modele hibride de tip plug-in în gamă: Panamera S-E Hybrid, 918 Spyder şi acum Cayenne S E-Hybrid.
Fiindcă am amintit de modificările de sub capotă, aflaţi că Porsche Cayenne S va beneficia de un nou propulsor. Vorbim despre un V6 bi-turbo de 3,6 litri, dezvoltat integral în laboratoarele Porsche. Motorul livrează 420 CP la 6.000 rpm şi un cuplu maxim de 550 Nm disponibil în intervalul 1.350 – 4.500 rpm. Noua unitate termică va înlocui astfel masivul V8 de 4,8 litri aspirat natural. Faţă de acesta, noul motor promite mai multă economie de combustibil (9,5-9,8 l/100 km) în condiţiile în care oferă cu 20 CP şi 50 Nm mai mult ca V8-ul.
Aşa stau lucrurile pe hârtie, iar în practică Porsche spune că noul motor îl va propulsa pe Cayenne S de la 0 la 100 km/h în 5,5 secunde, până la o viteză maximă de 259 km/h. Dacă aceste cifre par descurajante pentru confort, aflaţi că de fapt lucrurile stau altfel. Şoferul are la îndemână o frumuseţe de volan multifuncţional iar şasiul SUV-ului a fost modificat de ingineri pentru un confort sporit, fără ca abilităţile dinamice să fie pierdute.
În sfera eco, Cayenne S E-Hybrid va face uz de un V6 de 3 litri cu 333 CP ce va lucra în echipă cu un motor electric de 95 CP (70 kW). Întregul ansamblu va oferi un total de 416 CP la 5.500 rpm şi un cuplu maxim 590 Nm de care se poate abuza eficient între 1.250 şi 4.000 rpm. Conform Porsche, o baterie Li-ion cu capacitatea de 10,9 Kwh va asigura o autonomie în modul full-electric situată undeva între 18 şi 36 km, în timp ce valoarea consumului teoretic combinat este de 3,4 l/100 km.