Porsche 911 Turbo S – Geneva 2010

Publicat: 09 02. 2010, 07:00

This browser does not support the video element.


Porsche nu are capacitatea de seducție a constructorilor italieni
de supercar-uri, nici opulența celor americani și nici eleganța celor britanici, ba
chiar în ultima vreme multe voci acuză Porsche de trădare pentru
modele ca Panamera sau Cayenne. Însă există un simbol Porsche care
a rămas nealterat peste ani, care de generație la generație se
îmbunătățește continuu fără a pierde din valorile inițiale, este
vorba de legendarul
911.

Poate că ne
servesc același limbaj de design de decenii, poate că trebuie să
fii un
tocilar” pentru a vedea
diferențele dintre mai multe 99x consecutive, dar indubitabil în
materie de progres
tehnologic ne dovedesc că Porsche și 911 sunt un etalon în industria
automobilistică. Dovada
imbatabilă este Porsche 911 Turbo S, model pe care germanii îl aduc
la viață după o pauză de 5 ani.

Acest supercar
se bazează pe versiunea 911 Turbo, așa cum îi spune numele, dar
S-ul vine în plus cu 30 CP, dezvoltând 530 CP și un cuplu de 700
Nm, dezvoltați din același boxer twin turbo de 3.8 litri.
Interesant este faptul că, deși dezvoltă o putere impresionantă
consumul mediu
declarat este de 9,4 litri la 100 km
. Și mai impresionante
sunt însă cifrele dinamice.

911
Turbo S se poate propulsa până la 100 km/h în doar 3,3
secunde, cifre care îl pun
în aceași ligă cu Ferrari Enzo, Koenigsegg CCX sau Pagani Zonda
F
. Paradoxal acest model este mai rapid în prima sută
decât legendarul Porsche Carrera GT.
Ca să continuăm în aceeași notă, 911 Turbo S atinge și al
doilea prag cu două zerouri în doar 10.8 secunde. Viteza maximă de
315 km/h aproape că nici nu mai contează în acest
context.

Pentru a ajunge
la acest nivel de perfecțiune dinamică, acest Porsche vine cu
transmisia Porsche-Doppelkupplungsgetriebe (PDK mai pe limba
tuturor) și cu tracțiunea integrală Porsche Traction
Management . Comportamentul
impecabil este asigurat de in diferențial mecanic pentru
puntea din spate și revoluționarele sisteme Porsche Torque
Vectoring sau Dynamic Engine Mounts
. Iar pentru ca bolidul
să nu sfârșească într-un maldăr de fiare Porsche Ceramic Composite
Brakes frizează perfecțiunea
în materie de anduranță.

Dacă vă
imaginați însă că se poate conviețui cu acest vehicul doar pe
circuit, vă cam înșelați pentru că vine dotat cu destule elemente
care fac viața la bordul său plăcută. Dintre acestea enumerăm
scaune sport adaptive cu tapițerie din piele, CD/DVD changer,
cruise control. Iar dacă vă imaginați că are un preț prohibitiv,
atunci aflați că este un chilipir pentru că

prețul de pornire pentru
Europa va fi de 145.500 pentru Coupe și 154.900 pentru cabrio).