Porsche 911 Speedster în premieră la Paris 2010

Publicat: 21 09. 2010, 11:24

This browser does not support the video element.

La Salonul Auto Paris 2010,
cei de la Porsche ne mai prezintă o noutate, pe lângă ediţia
specială
911 Carrera GTS
: este vorba despre un cabriolet exclusivist,
bazat pe versiunea cabrio, dar care are doar două locuri şi
un nume cu rezonanţă – Porsche 911 Speedster
.

VEZI
GALERIA FOTO-VIDEO CU PORSCHE 911 SPEEDSTER

Dar noul 911 Speedster nu este doar un omagiu adus
celebrului 365 Speedster, din anii ’50
, ci şi o celebrare
a 25 de ani de la crearea departamentului Porsche Exclusive. Aşa
încât 911 Speedster se doreşte o dedicaţie pentru cei care vor un
911 cu adevărat exclusiv.

Vor fi produse doar 365 de exemplare, dintre
care majoritatea vor rămâne, cel mai probabil, în „vitrinele”
colecţionarilor pentru care suma de peste 200.000 euro nu este o
problemă. Oricum, obiectele de colecţie devin mai scumpe în timp,
nu-i aşa?

Totuşi, Porsche 911 Speedster nu este chiar aşa de diferit de
celelalte modele din gamă. Este bazat, practic, pe versiunea 911
Cabrio, unde cele două locuri din spate au fost acoperite
cu un capac personalizat
, cam în genul celui de pe

Boxster Spyder
, cu două „cocoaşe” aerodinamice.

Speedster mai înseamnă şi un parbriz mai puţin
înalt
, pentru care a fost conceput şi un mini-acoperiş
textil special, ascuns sub capota din spate. Iar, la nivel
exterior, a fost aplicată aceeaşi reţetă ca la GTS: aripile spate
sunt mai late cu 44 mm, fiind preluate de la versiunea 911 Carrera
4, cu tracţiune integrală.

Speedster mai beneficiază de câteva artificii estetice: stickere
negre pe aripile spate şi jante amintind de celebrul Carrera RS din
1973, spoiler frontal şi praguri personalizate sau vopseaua
specială „Pure Blue” (la cerere, maşina poate fi vopsită în Carrera
White)
.

Interiorul beneficiază şi el de o tapiţerie neagră din
piele, creată doar pentru acest model, cu diverse detalii
,
cum ar fi spătarele scaunelor „îmbrăcate” într-un caroiaj care
aminteşte de steagurile de curse. În rest, echipamentul standard
este ţinut la un nivel cât mai basic, pentru a da impresia de
puritanism – însă pe lista de opţionale regăsim toate dotările de
ultimă oră de pe orice alt Porsche 911.

Din punct de vedere mecanic, Porsche 911 Speedster
primeşte acelaşi motor ca 911 Carrera GTS
: un boxer în 6
cilindri, de 3,8 litri şi 408 CP. Acesta este cuplat la o cutie de
viteze secvenţială cu dublu ambreiaj PDK, fiind promise performanţe
ca 305 km/h viteză maximă sau 4,6 secunde pentru demarajul 0-100
km/h.

De asemenea, Porsche 911 Speedster este echipat standard
cu discuri de frână ceramice PCCB
, precum şi cu sistemul
de control electronic al suspensiei PASM. În plus, suspensia este
mai coborâtă cu 10 mm faţă de un 911 standard.

Porsche 911 Speedster va putea fi comandat în luna
decembrie 2010
. Dar, cel mai probabil, toate cele 365 de
exemplare îşi vor găsi clienţi la salonul parizian.