Porsche 911 GT3 R Hybrid pentru Geneva 2010
nu vă închipuiţi că Porsche se adresează prietenilor naturii,
cărora le va oferi un coupe 911 cu propulsie hibridă. Cel puţin nu
încă. Deocamdată, la Salonul Auto Geneva 2010
este pregătit un model inedit, bazat pe maşina de
curse
Porsche 911 GT3 R. Care acum a primit
şi apelativul „hybrid”.
Ceea ce înseamnă că, pe lângă motorul boxer de 4,0 litri
şi 480 CP din consola spate, sub capota faţă îşi mai fac apariţia
două motoare electrice, care pun în mişcare puntea faţă.
Nu permanent, ci doar pentru maximum 8 secunde. Acest lucru este
posibil datorită agregatului plasat pe locul pasagerului, care
acumulează energia la frânare. Atunci când pilotul doreşte,
poate comanda de la un buton de pe volan intrarea în
funcţiune a motoarelor electrice, acestea furnizând un
surplus de 120 kW (cca. 160 CP) la roţile din faţă.
de menţionat ce avantaj dinamic înseamnă această tehnologie în
condiţii de pistă, unde, chiar şi pentru perioade scurte,
tracţiunea pe toate roţile şi surplusul de putere pot fi decisive
în lupta cu secundele pe tur. Mai mult, această versiune
urmează să debuteze în motorsport chiar în cursa de anduranţă de 24
de ore de la Nurburgring, iar în 2012 Porsche speră să
participe cu o echipă de astfel de modele la celebra cursă de la
LeMans.
Deocamdată, nici un plan pentru introducerea pe modelele de
serie a acestei tehnologii, dar e clar că, mai devreme sau mai
târziu, chiar şi
gama 911 va primi, într-un fel sau altul, tehnologia de
propulsie hibridă. Sorry pentur fani…